„V prvním pololetí roku řešili policisté osm dopravních nehod, při nichž řidiči motorek utrpěli jedno těžké a tři lehká zranění,“ uvedla mluvčí policie Alena Slavotínková s tím, že za stejné období policie evidovala pouze jednu nehodu s lehkým zraněním u malého motocyklu s objemem do 50 kubických centimetrů. Loni v první polovině roku havarovali motorkáři v regionu osmkrát a předloni jen třikrát.

Poslední nehoda motorkáře na Prostějovsku se stala minulý pátek večer. Osmadvacetiletý jezdec nezvládl v levotočivé zatáčce mezi obcemi Mostkovice a Plumlov řízení a sjel do příkopu, kde narazil do mostu.

„Řidič utrpěl těžké zranění. Policisté u něj provedli dechovou zkoušku s pozitivním výsledkem,“ řekla Slavotínková.

Šance motorkářů přežít havárii bez újmy na zdraví je mnohem nižší než u řidičů automobilů. Těm poskytují ochranu alespoň bezpečnostní pásy a airbagy, zatímco řidiči motocyklů mají jen helmy na hlavách. Otřes mozku případně jeho zhmoždění s následným krvácením patří k častým úrazům.

„Tělo motorkáře je nechráněné a vnitřní orgány při nehodě jsou snadno zranitelné. Při tvrdém nárazu může dojít k pohmoždění s následkem krvácení nebo i roztržení orgánů,“ poznamenal ředitel Zdravotnické záchranné služby v Prostějově Pavel Holík s tím, že protržení sleziny a jater jsou nejčastějšími příčinami krvácení do břišní dutiny.

Motorkáři jsou lidmi považováni za hazardéry a dobrovolné dárce orgánů. Pokud ale dojde při dopravní nehodě k velkému zhmoždění vnitřních orgánů, jsou jako transplantáty naprosto nepoužitelné.