Podle některých svědků neštěstí, kteří se v té době nacházeli na peróně, byl muž opilý a do kolejiště před přijíždějící vlak spadl. Předmětem kritiky je ovšem vysoká rychlost, kterou vlaky Pendolina zábřežskou stanicí projíždějí. Ta se pohybuje kolem 140 kilometrů v hodině. Podle vyjádření Českých drah nejsou rychlostí porušovány žádné předpisy.

„Evropské normy povolují průjezd vlaků po takzvaných hlavních kolejích stanicemi rychlostí až 160 kilometrů v hodině a běžně takto jezdí vlaky v celé Evropě. Hlavní koleje ve stanicích obvykle navazují přímo na trať a zajišťují plynulý průjezd vlaku bez snížení rychlosti. V České republice a v sousedních zemích se obvykle označují jako první a druhá kolej, i když jsou vzdálené od výpravní budovy přes několik dalších kolejí. To je i případ Zábřehu, kde první kolej není u budovy. V Zábřehu projíždějí Pendolina rychlostí přibližně 140 kilometrů v hodině, tím se přibližují hranici, kterou normy stanoví,“ uvedla mluvčí Českých drah pro region střední Morava Radka Pistoriusová.

Dodala, že za pátečním neštěstím je porušení pravidel bezpečnosti, vstup do kolejiště je zákonem zakázán. „Je nám velmi líto ztráty lidského života a tato nehoda bude řádně vyšetřena,“ dodala Pistoriusová.

Související: Pendolino zabíjelo na zábřežském nádraží