„Osobní motorový vůz vyjíždějící ze Starého Města v 18.36 hodin najel na kameny o průměru půl metru. Předtím se samovolně zřítil skalní masív na levé straně kolejiště, kameny dopadly na trať z výšky přibližně sedmi metrů,“ informoval mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň.

Strojvedoucí sice padající kameny zaregistroval ze vzdálenosti přibližně padesát metrů, ale ani když okamžitě rychlobrzdu, střetu již nemohl zabránit. Ve vlaku nebyli žádní cestující. Hmotné škody jsou značné.

„Náraz deformoval přední část vozu a podvozek. Vlak zůstal nakloněn na pravou stranu, levá kola byla ve výšce půl metru nad kolejemi. K úniku provozních tekutin ani paliva nedošlo,“ popsal mluvčí policie. Dechová zkouška u strojvedoucího byla negativní.

Nehodou se nyní zabývá drážní inspekce. „Porušení předpisů či cizí zavinění bylo vyloučeno,“ sdělil mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Cestující na Hanušovicku včera celý den jezdili autobusy. „Odstraňování následků na trati je velmi náročné, na kolejích leží přibližně sedmitunový kus skály. Patrně skalní masív bude nutné odstřelit. Do té doby zajišťujeme náhradní dopravu,“ řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Naposledy se železniční kolize na Šumpersku stala v polovině března. Na přejezdu v Aloisově se střetl vlak s osobním vozem. Nehodu zavinila mladá řidička, která přijíždějící vlak přehlédla, ze střetu vyvázla bez zranění.

Loni drážní inspekce v našem regionu vyšetřovala vykolejení vlaku celkem třikrát. V únoru 2008 se jednalo o nákladní vlak ve stanici Lukavice, který se mimo koleje dostal díky technické závadě.

V srpnu zase vykolejil osobní vlak ve stanici Zábřeh, příčinou nehody byla špatná navigace mezi strojvedoucím a posunovačem. Nejvážnější nehoda se stala loni v létě v Moravičanech, kdy se srazil nákladní vlak s osobním. Při srážce na místě zahynul strojvedoucí.