VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cenu města dostal i Milan Gažík, mistr sajdkárkrosu. Kvůli leukémii ale nemohl přijít

Šumperk /FOTOGALERIE/ - Zvláštní cenu za celoživotní přínos městu v oblasti sportu udělila letos šumperská radnice Milanu Gažíkovi. Osobně si ji v sobotu 2. dubna na slavnostním večeru převzít nemohl, místostarosta Marek Zapletal ji předal jeho manželce.

4.4.2011 1
SDÍLEJ:

Milan Gažík s jedním ze svých pohárů ze sajdkákrosu. Zvláštní cenu města Šumperka za celoživotní přínos v oblasti sportu si 2. dubna kvůli nemoci osobně převzít nemohlFoto: DENÍK/Stanislava Rybičková

Za Šumperk hrál Milan Gažík jako kluk hokej i fotbal, později běhal na lyžích, jezdil sajdkárkros, čtyřikrát byl mistrem republiky. Navzdory tomu, že do šedesátky mu zbývají jen dva roky, skončil vloni na českém šampionátu sajdkár na druhém místě. V soutěži byl nejstarším spolujezdcem.

„V sobotu 9. října bylo vyhlášení vítězů a v pondělí jsem šel na vyšetření do nemocnice, kde jsem se dozvěděl, že mám leukémii kostní dřeně. Dostal jsem odpověď na to, proč se už měsíc cítím tak unavený a zadýchaný. Čtyřicet let jsem nemarodil, a tak jsem potížím nevěnoval pozornost, myslel jsem, že samy přejdou,“ vypráví Milan Gažík. Netušil, že ho čeká půlrok v nemocnici a transplantace kostní dřeně, kterou absolvoval před měsícem.

Předávání Cen města mu lékař nedoporučil. Do uzavřených prostor s velkým počtem lidí nemá chodit, protože imunitu má po operaci ještě oslabenou.

Cenu si doma přidá k desítkám pohárů, které získal na nejrůznějších závodech doma i za hranicemi. Se sajdkárkrosem začal v roce 1976 jako spolujezdec.

„S Jaroslavem Zatloukalem jsme si první motorku postavili v Temenici sami na koleně a hned na prvním mistrovství jsme skončili druzí. Pak jsme dvakrát za sebou vyhráli,“ vzpomíná na začátky své úspěšné sportovní kariéry.

„Fyzicky je to velice náročný sport. Úkolem spolujezdce je vyvažování stroje. Když nemá správnou techniku, hrozí bouračka. Mně se dařilo, jen jednou jsem měl zlomené žebro,“ dodává Milan Gažík.

Díky sajdkárám se dostal do světa už v době, kdy cesty za hranice nebyly běžné. Několik let působil i jako profesionál, jezdil například za německou firmu Yamaha Witzel. V roce 1991 se vrátil domů a začal podnikat v autoopravárenství. Závody ale jezdil dál už zase jako amatér. Za třicet let byl jen jednou na klasické dovolené, jinak vždy celá dovolená padla na závody.

V roce 2008 přidal Milan Gažík do svého repertoáru ještě lyžařské maratony jako ideální zimní přípravu pro letní motokrosovou sezonu.

„Nejdřív jsme si s partou ze Ski klubu Šumperk říkali, že budeme jezdit jen po Jeseníkách, ale pak jsme se vyhecovali a začali jezdit i na závody v Rakousku, Švýcarsku nebo Německu. Mám i titul eurošampiona,“ říká sportovec. Jizerskou padesátku ujel za tři a půl hodiny.

Doufá, že se do lyžařské stopy zase vrátí, až nemoc překoná. Zatím se mu to daří, určitě díky celoživotnímu pravidelnému tréninku, nad očekávání. Doma už pomalu zase začíná s posilováním.

Autor: Stanislava Rybičková

4.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jak reklamovat koupený dům či byt

Zábřeh urval proti Přerovu první výhru sezóny
21

Sulko začalo proti Přerovu parádně, potom se bálo o výsledek

Mohelnice dala tři góly, přesto s Líšní doma neuspěla

Přestože v sobotním domácím utkání proti Líšni dali tři góly, tak neuspěli. Nově složený celek Mohelnice se na úvod letošní MSFL stále hledá, po třech duelech má na kontě jediný bod.

Losiny opět vítězně, Dubicko je stále na nule

Ani na třetí pokus se nováček krajského přeboru z Dubicka nedočkal bodového zisku, když prohrál na hřišti Velkých Losin. Lázeňský tým naopak uspěl potřetí v řadě.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení