VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Červenohorské sedlo je už průjezdné

Loučná nad Desnou – Od půlnoci na úterý 15. listopadu mohou řidiči opět zamířit na silnici první třídy před Červenohorské sedlo. Od jara byla cesta uzavřená kvůli rozsáhlé rekonstrukci, která začala před dvěma lety. Stavbaři se ale na sedlo vrátí ještě na jaře. Definitivní konec opravy je načasován na druhou půlku května příštího roku.

15.11.2016
SDÍLEJ:

Silnice na Červenohorské sedlo je otevřenáFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Jako první na otevřené sedlo vyrazili silničáři. „Červenohorské sedlo jsme během uzavírky udržovali jen na přání stavebních firem, které někdy potřebovaly silnici ošetřit. Nyní se vracíme opět ke klasické zimní údržbě. Silnice je bez problémů sjízdná, ve vyšších polohách leží pouze tenká nesouvislá sněhová kaše," uvedl dispečer šumperského cestmistrovství Václav Pěček.

Motoristé se tak po několikaměsíčních dopravních peripetiích dostanou na Šumperskou stranu či opačně plynuleji. Jediná spojnice s Jesenickem vedla totiž přes Ramzovou, řidiče ale na ní kromě velmi hustého provozu zdržovaly opravy železničních přejezdů a trati.

Cestu občas zúžila stavební technika, v některých úsecích se jezdilo na semafory.

„Pro lidi, kteří dojíždějí do práce, to byly obrovské komplikace, cesta se jim někdy prodloužila až o hodinu. Načasování opravy sedla a současně dalších dopravních staveb nebylo šťastné," domnívá se starosta Bělé pod Pradědem Miroslav Kružík.

Řidiči si oddechli

Řada motoristů už otevření důležité spojnice mezi Šumperkem a Jesenickem netrpělivě očekávala.

„Za těch posledních několik měsíců jsem jel do Jeseníku několikrát a opravdu nebylo o co stát, zvlášť když se člověk dostal do kolony. Ještě, že už oprava Červenohorského sedla končí, na novou silnici jsem zvědavý. Ta původní byla po každé zimě samý výtluk, v létě to pak vždy cestáři lepili jak vlaštovky hnízdo," řekl Jiří Novotný ze Šumperku.

Stavbařům finále prací zkomplikovalo chladné počasí, které do Jeseníků dorazilo už v říjnu. Problém nastal v nadmořské výšce kolem tisíce metrů, kde kvůli nízkým teplotám nebylo možné položit finální vrstvu asfaltu. Zapotřebí bylo alespoň teploty nad pět stupňů Celsia.

„Silnice je průjezdná podle plánu od poloviny listopadu, je bezpečná, všude jsou nainstalována svodidla," uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic Olomouc Martin Smolka. Podle starosty Kružíka ovšem stavbaři měli počítat s tím, že nástup mrazů i sněhových srážek začátkem října není v Jeseníkách nic neobvyklého.

„Pokud se sedlo zase na jaře zavře, nadšení z toho nebudeme, ale hlavně, ať už se to netáhne. I v dubnu může být v horách na asfaltování chladno," dodal Miroslav Kružík.

Novinkou související s rekonstrukcí je lávka nad vozovkou, která spojuje severní a jižní svahy v populárním lyžařském středisku na Červenohorském sedle. Lyžaři tak nebudou muset přecházet přes frekventovanou cestu, což bývalo za sněžení a v mlze nebezpečné. Na financování mostu z velké části přispěl Olomoucký kraj.

Rekonstrukce Červenohorské sedlo jih v číslech
Hlavní trasa: 7962 metrů
Zárubní zdi: 14 v celkové délce 1853 metrů
Délka mostu: 21,6 metrů
Zhotovitel: Sdružení MTS a Kareta
Příprava stavby: od roku 2002
Zahájení výstavby: říjen 2014
Cena: 248 689 923 korun bez DPH

Autor: Hana Kubová

15.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Velké Losiny doma porazily Dubicko
20

Losiny opět vítězně, Dubicko je stále na nule

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu.
AKTUALIZOVÁNO
7

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Tři auta se "poťukala" v Libivé. Škoda je 200 tisíc korun

Nehodu tří aut vyšetřují nyní policistí v Libivé, místní části Mohelnice. Havárie se stala ve čtvrtek 17. srpna krátce po čtvrté hodině odpolední.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení