VYBERTE SI REGION

Cestující mezi Šumperkem a Brnem už vozí moderní InterPanter

Šumpersko – S několika novinkami přicházejí železniční dopravci v našem regionu. České dráhy začaly na jeden pár rychlíků mezi Šumperkem a Brnem nasazovat moderní elektrickou jednotku InterPanter, která nabízí cestujícím podstatně větší pohodlí než běžné rychlíkové vozy. RegioJet zase snížil ceny jízdného ze Zábřehu do Prahy.

10.2.2016 3
SDÍLEJ:

Nový elektrický vlak, rychlík InterPanter Českých drahFoto: DENÍK/Ludmila Korešová

Komfort srovnatelný s vlaky EuroCity nebo InterCity nabízí nejmodernější rychlíková souprava InterPanter. Ta začala jezdit na rychlíku, který odjíždí ze Šumperku po šesté hodině ráno do Brna. Zpět se vrací z Brna po sedmnácté hodině a do Šumperku přijíždí před dvacátou hodinou, tedy na velmi vytížených spojích.

Cestující ocení klimatizaci, wifi připojení k internetu, bezbariérový nástup a mnoho dalších novinek.

„Jednotka představuje první nízkopodlažní soupravu Českých drah. Díky tomu velmi snadno nastoupí maminky s kočárky, lidé na invalidním vozíku, senioři nebo cyklisté. K dispozici jsou také elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky, jako jsou notebooky nebo mobily, které dnes lidé na cestách hojně využívají," sdělil Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.¨

Souprava Českých drah InterPanter na olomouckém hlavním nádraží

Místa pro kočárky i pro jízdní kola

Ve vlaku nechybějí místa pro kočárky a vyhrazená místa pro cestující s malými dětmi. Ty tak při hraní během cesty neruší ostatní cestující. Pro cyklisty jsou zase připravená místa pro odložení jízdních kol. České dráhy ještě řeší, že by ve vlaku byly umístěny také automaty s drobným občerstvením.

Už od poloviny prosince navíc České dráhy na lince ze Šumperku, respektive Jeseníku do Brna začaly nasazovat namísto starých koženkových vozů modernizované velkoprostorové vagony s čalouněnými sedačkami.

Cenová bitva

Soukromý dopravce RegioJet, jehož žluté vlaky stavějí i v Zábřehu, bojuje s velkou konkurencí na trati do Prahy cenou. Zlevnil proto jízdenky ze Zábřehu do Prahy z původních sto osmdesáti korun na 155 korun. Držitelé takzvaných Kreditových jízdenek zaplatí ještě o pětikorunu méně.

„Díky našim zákazníkům jsme loni rostli o více než čtvrtinu a dostali jsme se na trati z Prahy přes Olomouc a Ostravsko do Košic do zisku. Chceme zákazníkům poděkovat, a proto jsme na některých trasách snížili ceny," vysvětlil majitel společnosti Radim Jančura.

Cena platí pro třídu Standard ve velké většině spojů. Týká se prakticky všech vnitrostátních spojů RegioJetu, které jedou mimo přepravní špičku. Ta je především v pátek a v neděli. Ze snížené ceny se počítají i další slevy, například pro žáky a studenty nebo seniory.

Děti do patnácti let tak zaplatí za jednosměrnou jízdenku mezi Zábřehem a Prahou jen pětasedmdesát korun, studenti do šestadvaceti let se žákovským průkazem jen o desetikorunu více. Seniory nad šedesát let vyjde jedna cesta mezi oběma městy na 113 korun.

Autor: Michal Krestýn

10.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Když se otvíral, byl zastaralý. Bazén čeká modernizace

Šumperk – Rekonstrukce šumperského krytého bazénu dostala zelenou, odstartuje příští rok. Na financování přestavby plaveckého areálu si město vezme úvěr do sto padesáti milionů korun. Do modernizovaného bazénu budou lidé moci zamířit v roce 2018.

Filmaři na Šumpersku točí dokument o srdci šlechtičny a čarodějnictví

Šumperk, Velké Losiny – Ukradené srdce. Tak se jmenuje historický dokument, který v těchto dnech vzniká v Šumperku a ve Velkých Losinách. Dílo přiblíží málo známé okamžiky z temných kapitol historie regionu.

Ptejte se Radima Fialy, kandidáta v krajských volbách za SPO a SPD

Olomoucký kraj - Podnikatel a politik Radim Fiala působil v komunální politice Prostějova a nyní zasedá v Poslanecké sněmovně České republiky, kde dříve rázně vystupoval proti církevním restitucím. Nyní kandiduje v krajských volbách za koalici SPO a SPD.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies