VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Grygarovi z Bludova žere auto 27 litrů na sto. Přesto je na něho pyšný

Zábřeh - Jedním z majitelů historických vozidel na srazu veteránů v Zábřeze v sobotu 9. května byl Ivo Fichtner z Petrova nad Desnou. Řada diváků obdivovala jeho Tatru 11 vyrobenou v roce 1923, která na srazu patřila k nejstarším vozidlům.

11.5.2009
SDÍLEJ:

Zdeněk Grygar z Bludova se svým Gazem, který v osmdesátých letech ještě používala naše armádaFoto: DENÍK/Hana Kubová

„Tatru jsem koupil ve velmi zachovalém stavu, takže velká renovace nebyla nutná. Ale znám majitele, které opravy podobných veteránů vyjdou i na půl milionu,“ řekl majitel, který sedmdesátikilometrovou trasu závodu na historických vozidel po silnicích Zábřežska absolvoval bez problémů. Jediným spolujezdcem byl jeho pejsek, který si užíval vyhlídku ze zadní sedačky.

„Maximální rychlost vozu je šedesát kilometrů, ale většinou jezdím tak kolem padesátky. Nejdále jsem byl na srazu historických aut v Německu, cesta byla naprosto bez problémů, vůz je spolehlivý,“ dodal majitel stařičké Tatrovky.

Vůz je podle Ivo Fichtnera svým způsobem technický unikát, protože v tehdejší době byla tato série Tater vyráběna s motorem chlazeným vzduchem. Auta všech ostatních značek všude ve světě měla motory chlazené vodou.

Naopak mnohem mladším vozem se do Zábřeha přijel pochlubit Zdeněk Grygar z Bludova. Téměř dva roky je majitelem Gazu 69, který ještě v osmdesátých letech minulého století používala naše armáda. Vůz vyrobený v tehdejším Sovětském svazu Zdeněk Grygar získal ve zcela dezolátním stavu a nad jeho rekonstrukcí strávil rok a půl.

„Vše bylo shnilé, dát auto dohromady dalo velkou práci. Denně jsem nad opravou trávil několik hodin, když jsem přišel z práce a také celé víkendy. Sbírám zbraně a vše co se týká československé armády, takže auto není prvním historickým exponátem,“ řekl Zdeněk Grygar.

Jízda armádním gazíkem, který je v podstatě kopií amerického Jeepu, není ovšem nijak lacinou záležitostí. U auta je totiž norma spotřeby sedmadvacet litrů na sto kilometrů.

Video a fotogalerii ze setkání veteránů v Zábřehu najdete ZDE

Autor: Hana Kubová

11.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zábřeh urval proti Přerovu první výhru sezóny
21

Sulko začalo proti Přerovu parádně, potom se bálo o výsledek

Trenér Karel Trnečka

Mohelnice dala tři góly, přesto s Líšní doma neuspěla

Losiny opět vítězně, Dubicko je stále na nule

Ani na třetí pokus se nováček krajského přeboru z Dubicka nedočkal bodového zisku, když prohrál na hřišti Velkých Losin. Lázeňský tým naopak uspěl potřetí v řadě.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení