Stavební firmy by se v železniční stanici měly pustit do oprav kolejiště, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, elektrických rozvodů, osvětlení či některých mostů a propustků. Ze stanice zmizí budovy obou stavědel a jeden ze skladů.

Lidé ale patrně nejvíce ocení nové nástupiště, které umožní pohodlný nástup do vlaků. „Z úrovně přednádraží bude do úrovně kolejiště a nástupišť zajištěn bezbariérový přístup," stojí v dokumentu, který je podkladem pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí.

Podle předpokladů by měla rekonstrukce trvat od dubna do srpna roku 2016. Po jejím dokončení budou moci soupravy stanicí projíždět rychlostí padesát až šedesát kilometrů za hodinu, cestování ve vlacích bude také bezpečnější.

Až na úpravy související s umístěním nových technologií se však oprava nedotkne hlavní výpravní budovy.  České dráhy, kterým stavba patří, čekají na rozhodnutí o jejím převodu na Správu železniční dopravní cesty. Neplánují proto žádnou rozsáhlejší rekonstrukci, soustředí se jen na nezbytnou údržbu.

„Nedávno jsme opravovali venkovní schodiště a budeme měnit i vstupní dveře do budovy," sdělila mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Dráhy nyní také dokončují opravu části provozních prostor pro zaměstnance depa kolejových vozidel.

Čekárna a výdejna jízdenek přitom zásah potřebují. „Je tam všechno špinavé, oprýskané, šešlé, něco poničili vandalové. Pokud nemusím, radši se tam nezdržuji," řekla Marie Blahošová, která přes hanušovické nádraží občas cestuje.

Hanušovice jsou posledním z železničních uzlů v okrese Šumperk, který dosud neprošel rekonstrukcí. Již loni však nechala Správa železniční dopravní cesty v Hanušovicích zrekonstruovat dvojici kolejí a vybudovat u jedné z nich nové nástupiště.

Státní organizace má také v plánu v letech 2015 až 2016 zmodernizovat více než dvacetikilometrový úsek trati mezi Bludovem a Hanušovicemi. Vlaky zde budou moci jezdit rychleji, práce podle odhadů vyjdou na téměř miliardu korun.