Po úterní nehodě bylo v Jesenické nemocnici ošetřeno deset pasažérů a strojvedoucí. Všichni utrpěli naštěstí jen lehká zranění.

Inspektoři si pro simulaci vyzvedli na nádraží stejný vůz, který v úterý kvůli poruše čekal na trati na odtažení. Vlak, který do něj narazil, je s milionovou škodou na odpis. Pro pokus si tedy odborníci objednali stejný typ motorového vlaku.

„Vlak vyjel přesně jako v úterý, abychom zjistili rozhledové vzdálenosti. Zjistili jsme, že strojvůdce mohl vidět obrys vozu na vzdálenost šestašedesáti metrů a čelo vozu na čtyřicet dva a půl metru,“ prozradil výsledky šetření mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Zatím vše nasvědčuje tomu, že vina za srážku je na straně strojvedoucího, který jel vyzvednout porouchaný vůz.

„Vlak jel s největší pravděpodobností třicetikilometrovou rychlostí. Kdyby ale strojvedoucí řídil vlak správným způsobem, tak ke střetu nemohlo dojít,“ prohlásil Neusar.

Před obviněním z obecného ohrožení, případnou ztrátou zaměstnání a vězením může mašinfíru uchránit už jen porucha stroje.

„Komisionelní, tedy technická prohlídka vozu a rozbor rychloměru budou pro další šetření zásadní. Výsledky expertízy budou k dispozici příští týden,“ dodal Neusar.

V úterý prvního září měl vlak mířící do Mikulovic poruchu. Z Horní Lipové pro něj proto vyjel druhý, aby jej odtáhl z trati na opravu. Záchranný vůz ale nedobrzdil a narazil do stojícího vozu. Provoz na trati se železničářům podařilo obnovit po pěti hodinách. Muž, který do stojícího vlaku najel, je až do skončení vyšetřování postaven mimo službu

Cestující se ještě stále vzpamatovávají z šoku. Nad přístupem železničářů jen nevěřícně kroutí hlavami. V první řadě nechápou, jak někdo mohl vyslat k odtažení vlaku soupravu s cestujícími.

„Žádné předpisy jsme neporušili, navíc to bylo nejrychlejší řešení,“ odmítl kritiku Neusar.

Zatímco vyšetřovatelé s označením viníka ještě váhají, cestující o něm mají jasno.

„Vlak z Lipové před srážkou vůbec nebrzdil. Jel stále stejnou rychlostí až do okamžiku srážky,“ prohlásila přímá účastnice nehody, která si nepřeje zveřejnit své jméno.