„Výběrové řízení na místo pracovníka vztahů k veřejnosti bylo zdárně ukončeno. Přihlásilo se do něj sedm uchazečů a komise jednoho z nich vybrala jako vítěze. Vzhledem k tomu, že vítězka nebyla dosud kontaktována, protože je na dovolené, a nepotvrdila nástup, nerad bych sděloval konkrétní jméno,“ uvedl místostarosta Jeseníku Libor Halas. (Mladí pro Jeseník).

Pracovnice bude mít na starost koordinaci a řízení marketingových aktivit města a Priessnitzových léčebných lázní. Zajišťovat bude propagaci obou subjektů a zabývat se bude rovněž informováním veřejnosti a stykem s médii. Z poloviny ji zaplatí město, z poloviny lázně. Místo vznikne prozatím na rok.

Vedení lázní si od nové pozice slibuje rozvoj turistického ruchu na Jesenicku a celkové zviditelnění regionu.

„Máme eminentní zájem, aby občané České republiky chápali Jeseníky nejen jako region postižený nejvyšší nezaměstnaností, ale jako oblast s obrovskými přírodními krásami, velkým kulturním dědictvím, místo, kde fungují prosperující lázně. Máme zájem, aby byla veřejnost v co nejvyšší míře informována o akcích, které se na Jesenicku pořádají, a aby díky tomu do tohoto regionu přijíždělo stále více lidí,“ řekl předseda představenstva Priessnitzových léčebných lázní Petr Polák.

K vytvoření nové pracovní pozice měli výhrady někteří jeseničtí zastupitelé.

„Možná se mýlím, ale musím podpořit názor svého kolegy, že na sekretariátu starostky je dost lidí na to, aby tuto práci stihli. Myslím si, že na městském úřadě existují rezervy i kvalitní lidé, aby tuto práci odvedli bez nutnosti přijmout dalšího zaměstnance,“ řekl zastupitel Ivo Trsťan (Nezávislí – Jeseník).

„Určitě je potřeba, aby město a lázně byly více vidět. Pokud nám někdo nabízí padesát procent na mzdy, bylo by hloupé, abychom tuto nabídku nepřijali. Takže věc podpořím. Když ale dnes všichni šetří, mělo by i město. Pokud chceme, aby tato pozice vznikla, mělo by to být za podmínky, že nenaroste počet zaměstnanců města,“ řekl Pavel Perutka (ODS).

Starostka Jeseníku Marie Fomiczewová (ČSSD) je přesvědčena, že práce s médii a veřejností vyžaduje profesionála.

„Než bychom si jej vychovali, aby dělal přesně to, co zkušený novinář, na to nemáme my ani lázně tolik času. Když se podíváte do regionálního zpravodajství, kdejaká malá vesnička v něm propaguje své borůvkobraní, ale Jeseník tam není. Kdo dnes není vidět, na toho se zapomíná,“ obhajovala starostka důležitost nové pozice.