Z Pavloviček do Neředína se tak již nikdo nedostane bez přestupu. O měsíc později navíc podraží i jízdné na deset korun.

Z tramvají zmizí 1. září po znovuotevření opravených ulic Denisova a Pekařská písmeno X. „Zároveň se posílí tramvajový provoz v pracovních dnech a sníží interval při přestupu,“ řekl náměstek primátora Svatopluk Ščudlík (ČSSD). Posílení provozu bude v praxi vypadat tak, že vozy ze zrušené linky číslo pět se spojí do „dvojčat“ s tramvajemi na lince číslo čtyři. Ščudlík si od tohoto kroku slibuje větší přepravní kapacitu. „Tramvaje nebudou jezdit přeplněné,“ prohlásil.

Pavel Zatloukal z Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) jej doplnil: „Najede se tím denně o dvě stě šedesát vozokilometrů více. Práci pětky převezmou linky číslo sedm a čtyři.“ Jak dodal, z Pavloviček začne navíc ve stejné době jezdit i pravidelná autobusová linka Bariéra s číslem 41.
Naposledy DPMO zrušil před jedenácti lety linku číslo 3. V té době zmizela točna u tržnice a byla otevřena nová trať na třídě Kosmonautů. „Ty linky nepřestanou existovat, jen se prostě nevyužívají. Zůstanou jakoby schované,“ tvrdil Ščudlík.

Zrušení pětky lidi z Pavloviček nepřekvapilo. „Jezdila jen zřídka, pouze v pracovní dny a jen do šesti večer. Ke všemu snad jen jednou za hodinu. Pětky se člověk na zastávce skoro nedočkal. Asi k tomu všechno směřovalo,“ reagoval na zprávu třicátník David Pospíšil. Náměstek primátora Jiří Martinák (ODS) dodal, že proti zrušení nic nenamítala ani komise místní části.

Dopravní podnik včera také oficiálně potvrdil, že od 1. října hodlá zvýšit cenu běžné jízdenky o dvě koruny. Navýší se i cena časových, tedy měsíčních nebo čtvrtletních jízdenek o dvacet, respektive čtyřicet korun.

„Nutí nás k tomu zvýšení cen energií,“ argumentoval náměstek Ščudlík. Předpokládá, že se díky zvýšení jízdného na desetikorunu vybere ročně na tržbách o tři až čtyři miliony korun více než dosud.

Ředitel dopravního podniku Vladimír Menšík před časem k chystanému zdražení ale prohlásil: „Doufám, že nový tarif nebude platit dlouho. Zdražuje všechno. V jiných městech je jízdné vyšší a olomoučtí cestující přece nejsou sociální případy.“ Na nízkou cenu jízdného v Olomouci upozornil i Ščudlík. „Díky tomu máme ale stále větší počet přepravených lidí,“ uvedl náměstek.

Radnice doplácí na provoz DPMO ročně 160 milionů korun. Naposledy došlo v Olomouci ke zvýšení jízdného z šesti na osm korun v roce 2005. Vloni převezl DPMO necelých šedesát milionů cestujících.