Přesvědčovat turisty k návštěvě regionu bude na veletrzích v českých, polských a slovenských městech nebo novými propagačními materiály.
Letos má hejtmanství na co lákat, tvrdí jeho vedení. Otevírá se totiž spousta nových atrakcí. Jsou zaměřené na aktivní návštěvníky.
„Vsázíme na novou trasu Rychlebských stezek, která se cyklistům otevře na konci dubna. Dříve byly tratě určené zdatným jezdcům. Nyní si zde ale zajezdí i začátečníci a děti. Pro aktivní dovolenou také doporučujeme okolí Kout nad Desnou,“ přiblížil hejtman Martin Tesařík.
Nový areál v Koutech nad Desnou nabízí kromě zimního i letní vyžití. Sportovci si zde mohou dát kola na šestisedačkovou lanovku a nechat se vyvézt až k ojedinělé přečerpávací elektrárně Dlouhé Stráně. Půjčit si zde mohou brusle nebo i bicykly a objet si ji.
„Kromě aktivního odpočinku se mohou turisté těšit i na nově otevřená muzea. Hned dvě mají v Uničově, jedno představuje historii vězeňství, druhé je zaměřené na baroko. Další vzniká ve Šternberku. Jde o Expozici času, která se návštěvníkům letos otevře. Příznivci piva si mohou naplánovat výlet do pivovarnického muzea v Hanušovicích,“ uvedl hejtman s tím, že se návštěvníci poprvé podívají také do Arcibiskupského paláce v Olomouci.
Všechny projekty jsou dílem obcí či soukromých firem. Hejtmanství je však chce podporovat především cestou marketingu a reklamy.
„Je dobře, že v kraji přibývá atrakcí a zajímavostí. Důležité však je, aby se o nich vědělo. Proto jsme rozjeli nový projekt Marketingové aktivity Olomouckého kraje,“ doplnil hejtman.
Tour Arena na náměstích i v obchodních domech
Projekt má podporovat cestovní ruch až do konce roku 2013. Jeho součástí je tvorba nových propagačních materiálů, účast na veletrzích a kampaně v českých a zahraničních městech.
„Turisty chceme oslovit na náměstích nebo v obchodních domech, kde budeme mít umístěnou takzvanou Tour Arenu. Jde o stan, ve kterém budou informační pulty a turistické materiály. Bude v něm také cyklotrenažér, simulátor sportů nebo soutěže pro děti,“ vysvětlila Alena Křetínská, vedoucí oddělení cestovního ruchu krajského úřadu.
Tour Arena tak nahradí Infobus, který jezdil po republice a okolních státech v předešlých letech.
Náklady na projekt jsou třiadvacet milionů korun. Pětaosmdesát procent kraji zaplatí Evropská unie.
Za poslední čtyři roky získalo hejtmanství na veletrzích sedm ocenění za kampaně na podporu cestovního ruchu. Počet turistů meziročně v regionu stoupl o necelá dvě procenta.
Co se týče zahraničních návštěvníků, polepšilo si hejtmanství o jedenáct procent, což je mezi kraji nejvíce. Přesto se v celkovém počtu turistů objevuje v tabulce až ve druhé polovině.