Nápad propojit obě ulice vznikl už před několika lety. Plánům stojí v cestě budova bývalé samoobsluhy, která je umístěná ve vyústění dosud slepé Komenského ulice do ulice Olomoucké.

Město má v plánu samoobsluhu zbourat a obě ulice propojit. Právě za tímto účelem budovu před třemi lety vykoupilo. Dalo za ni tehdy 3,8 milionu korun. V dubnu zastupitelé rozhodli o tom, že samoobsluha půjde k zemi. Zvedla se proti tomu ale vlna nevole.

„Pokud nedojde současně k propojení Jižní ulice s jižním obchvatem Mohelnice, dojde k enormnímu zatížení a nárůstu dopravy v ulicích Komenského a Masarykově. Toto propojení povede kolem základní a mateřské školy a hřiště v Masarykově ulici, kdy z klidové zóny vznikne nebezpečná cesta," stojí v dokumentu, který protestující doručili na radnici.

Zastupitelé o nesouhlasu města s propojením obou ulic jednali na svém posledním zasedání před dvěma týdny, protest občanů vzali na vědomí.

Podle starosty Mohelnice Pavla Kuby jde o zbytečné obavy. „Neztotožňuji se s názorem, že dojde k výraznému zvýšení dopravy a s tím, že zde bude narušený klid. Zastupitelstvo už o propojení obou ulic jednalo v minulých letech třikrát a třikrát s ním vyslovilo souhlas. Protestující měli reagovat už před třemi lety, když se rozhodovalo o tom, zda město samoobsluhu vykoupí," řekl starosta Kuba.

Obyvatelé ulic Luční, Polní, Jižní nebo U Potoka, kteří chtějí vyjet směrem na Olomouc, Loštice, Zábřeh či Moravskou Třebovou, dnes řeší paradoxní situaci. Přestože bydlí na dohled jižního obchvatu města, musejí vyjíždět přesně na opačnou stranu, než se na výpadovku dostanou. Podobně jsou na tom i lidé z ulic Boženy Němcové, Masarykovy, Komenského či Hálkovy.

Řešením by bylo vybudování sjezdu z Jižní ulice na jižní obchvat. I s tím město počítá, ale až později.

Právě to se mnoha místním nelíbí. „Moje představa je, aby se napřed propojila Jižní ulice na obchvat. Pokud se nejprve vybuduje propojení Olomoucké s Komenského, tato spojka se už nepostaví nikdy. Proto jsem proti," vysvětlil jeden ze signatářů petice Zdeněk Šmíd, který bydlí v Masarykově ulici.

Mnozí z protestujících se obávají, že nový propoj podstatně zvýší provoz kolem školy v Masarykově ulici. Podle starosty má ale město vypracovanou analýzu, podle níž by bylo možné žáky přemístit do školní budovy v Mlýnské ulici.

„Nový propoj by navíc výrazně pomohl hasičům a rychlé záchranné službě v přístupu do lokality jižní části města," upozornil Pavel Kuba.

Potvrdil také, že letos se ještě s bouráním samoobsluhy a novým napojením ulic nepočítá. „V současné době se vše projektuje a vyřizuje se stavební povolení. Bude také záležet na vyjádření dotčených orgánů, například policie," doplnil starosta.

Nepředpokládá ale, že by nové komunikaci něco mělo stát v cestě. Pomůže tomu i to, že se město na jaře rozhodlo převzít Olomouckou ulici do své správy od kraje, čímž se silnice druhé třídy změnila na místní komunikaci, pro níž platí mírnější normy.