VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obavy z tisíců kamionů mířících do Čech přes Mohelnici se nenaplnily

Šumpersko – Obavy, že kvůli modernizaci dálnice D1 a s ní souvisejícími uzavírkami podstatně zhoustne provoz na alternativní trase z Olomouce přes Mohelnici a Moravskou Třebovou na Hradec Králové, se nenaplnily.

7.7.2013 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Zdeněk Traxler

Kamionů na severní trase napříč republikou prakticky vůbec nepřibylo. Ukazují to data z mýtného systému, který zpoplatňuje těžkou nákladní dopravu.

Dopravci ani přes uzavírky a omezení
na dálnici D1 severní trasu z Moravy do Čech přes Mohelnici nezačali využívat častěji

„Pozorně sledujeme, jak se projeví dopravní komplikace související s modernizací dálnice D1, protože ta patří mezi klíčové komunikace státu. Vybere se na ní až pětatřicet procent celkového mýta. Doposud jsme ale ze statistik nezaznamenali žádný přeliv kamionové dopravy na alternativní severní trasu z Prahy po dálnici D11 na Hradec Králové a dále po silnici 35 směrem na Olomouc," řekl mluvčí českého elektronického mýtného systému MYTO CZ David Šimoník.

Shodují se s ním i řidiči. „Dojíždím denně z Mohelnice do Olomouce do práce a nemám pocit, že by nějak přibylo kamionů. Musím říct, že jsem z toho měl daleko větší obavu," potvrdil řidič Adam Řehák.

Profesionálové za volanty tak zatím severní trasu přes Mohelnici volí spíše výjimečně, i když je na dálnici D1 čeká dlouhé omezení a snížená rychlost.

„Vím od kolegů, že je některé dopravní firmy před začátkem oprav na D1 nutily, aby jezdili raději přes Hradec Králové a neriskovali, že uvíznou v koloně. Jet ale z Olomouce do Prahy severní trasou se časově nevyplatí. Je to sice o několik kilometrů kratší, ale zase je to horší cesta, která navíc vede několika městy, což vás brzdí. To by musely být na D1 opravdu velké kolony, aby to stálo za to," podělil se o své zkušenosti řidič kamionu Milan Hadraba.

Podle údajů z mýtného systému se provoz kamionů na rychlostní komunikaci z Mohelnice do Olomouce prakticky nezměnil. Například v pondělí 29. dubna, tedy ještě před začátkem uzavírek na D1, projelo úsekem mezi Mohelnicí a sjezdem na Loštice 4311 nákladních aut. O měsíc později, opět v pondělí 27. května, kdy už byla na D1 dopravní omezení, jich bylo dokonce o devětatřicet méně. Podobné je to i v dalších dnech v týdnů.

Výhodnost severní trasy přes Hradec Králové navíc pro autodopravce hodně snižuje fakt, že je od poloviny června až do 21. července uzavřen Hřebečský tunel mezi Moravskou Třebovou a Svitavami, kde se pracuje na opravě povrchu vozovky, sanaci chodníků a výměně kabelových žlabů.

Řidiči proto musejí jet po staré cestě, která byla opuštěná po dokončení tunelu. Ta je plná ostrých zatáček a stoupání. „Jiné by to bylo, kdyby už konečně i z Mohelnice do Hradce vedla dálnice. Pak by mělo smysl jezdit tudy a ulevilo by to i D1," doplnil Milan Hadraba.

Ta největší omezení a uzávěry naši nejstarší dálnici ještě teprve čekají, odborníci ale ani pak nepředpokládají, že by se dopravci hromadně přesunuli na severní trasu.

„Svou roli sehrává kvalitní připravenost modernizace D1 ze strany Ředitelství silnic a dálnic i důkladná informovanost motoristické veřejnosti. I kdyby později došlo na D1 ke komplikacím a tvorbám kolon, mohou tranzitující nákladní vozidla volit průjezd přes Rakousko. To ale nepředpokládáme, protože tam jsou dvojnásobné kilometrové tarify," doplnil David Šimoník.

D1 je nejstarší a nejvytíženější dálnicí v republice a nutně potřebuje modernizaci. Problémem je, že stále zůstává jedinou dálniční spojnicí Moravy s Čechami. O výstavbě dálnice, která by navázala v Mohelnici na současnou rychlostní silnici od Olomouce a pokračovala směrem na Hradec Králové, se léta jen mluví a plány zůstávají na papíře.

Autor: Michal Krestýn

7.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Po neznámé ženě, která si vyzvedla na padělaný recept léky ve dvou lékárnách v Přerově, pátrají nyní policisté.
2

Na padělané recepty si vyzvedla léky, pátrá po ní policie

Pěstujeme olivy

Podvodník vzal zálohu, ale stroj nedodal

O padesát tisíc korun připravil podvodník důvěřivého muže, který mu skočil na špek – odpověděl na fiktivní inzerát.

Řídil opilý, autem najel do zdi

Téměř tři promile alkoholu v krvi měl řidič, jehož cesta osobním vozem skončila u betonové zdi jesenického supermarketu.

Na Borůvkové hoře se znovu sejdou disidenti

Byla to utajovaná a výjimečná akce. Na Borůvkové hoře se v srpnu 1987 setkali čeští a polští disidenti. Po třiceti letech se někteří z nich na pohraniční kopec nad Javorníkem dostaví znovu. V sobotu 19. srpna se zde koná vzpomínková akce. Účast přislíbili Petr Uhl, Anna Šabatová nebo Ján Čarnogurský.

Startuje podzimní TIP liga. Vyhrajte sud plzeňského!

Populární tipovací soutěž čtenářů Deníku s názvem Tipliga znovu startuje! V tištěném vydání svého Deníku najdete už ve středu soutěžní kupon pro první kolo oblíbené hry, v níž se tipují především zápasy krajských a okresních fotbalových soutěží. Celkový vítěz vyhraje v listopadu sud piva z plzeňského pivovaru. Pojďme si připomenout, co TIP liga je a jak se hraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení