Podle policistů přísný zákon nese ovoce.

„Snížil se počet dopravních nehod, při kontrolách je o třetinu méně přestupků než před platností zákona. Zatímco dříve jezdilo bez pásů devět řidičů z deseti, dnes je to naopak. Na mnoho řidičů zapůsobila hrozba, že při častých přestupcích přijdou o řidičský průkaz. Ale stále je dost takových, na které neplatí nic,“ vysvětlil šéf šumperského dopravního inspektorátu Jiří Alexa. Za opakované prohřešky ale mnoho motoristů o řidičský průkaz nepřišlo, alespoň ne na Šumpersku. V Olomouckém kraji dvanáct bodů zatím nasbíralo devět řidičů. Nejčastějšími přestupky jsou nedodržení rychlosti, jízda bez pásů a špatný technický stav vozidla. „Pokud se týká naší agendy, trestné body do stanoveného počtu nasbírali dva řidiči. Je to mnohem méně, než jsme zpočátku čekali,“ řekl vedoucí odboru dopravy Městského úřadu v Šumperku Radek Novotný. Podle něj by své „bodové skóre“ každý motorista měl znát.

„I když policisté při projednávání přestupku a udělení pokuty na místě řidiči neoznámí, o kolik přišel bodů, může si to každý snadno odvodit. Pokud někdo tvrdí, že ho při přestupku natočila policejní kamera aniž o tom věděl a pak se až za delší dobu náhodně dozvěděl, že také přišel o body, je to nesmysl,“ tvrdí Radek Novotný. Vysvětlil, že při měření rychlosti radarem na Šumpersku fungují vždy dvě hlídky. Jedna obsluhuje radar, druhá vozidla staví, inkasuje pokutu, případně řidiči sdělí, že záležitost putuje do správního řízení. Tak postupuje policie i šumperští městští strážníci.

„Spoléhat jen na záznamové zařízení ani není možné. Řada vozů má totiž tmavá skla, takže identifikace řidiče je nemožná. Majiteli auta pak stačí, aby řekl, že neřídil,“ upozornil Novotný.