VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravená silnice přes Červenohorské sedlo otevřela. Takto se po ní jede

VIDEO / Silnice první třídy mezi Kouty nad Desnou a Červenohorským sedlem se po tříleté velké rekonstrukci opět otevřela. První motoristé po ní projeli v pátek 9. června odpoledne, předtím pásku slavnostně přestřihl ministr dopravy Dan Ťok.

9.6.2017
SDÍLEJ:

Jízda po opravené silnici z Červenohorského sedla Foto: DENÍK/Petr Krňávek

Oprava za čtvrt miliardy korun zahrnovala především rozšíření vozovky v točkách a také vybudování úseků pro možnost předjíždění.

Přibyly také masivní gabionové zdi a i další terénní úpravy.

Snadnější předjetí uvízlých náklaďáků 

Všechny změny napomáhají nejen k bezpečnosti silničního provozu, ale především plynulosti dopravy.

Cesta s čtyřsetmetrovým převýšením se totiž především v zimě stává pastí pro kamiony, které na zasněžené silnici nemohou vyjet a často blokují ostatní řidiče.

„Při navrhování technického řešení a způsobu rekonstrukce jsme museli brát v úvahu ekologické aspekty. Silnice je totiž umístěna v centru Chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Dalším faktorem byla povinnost nechat silnici průjezdnou v zimním období vždy v listopadu od března. To ovlivnilo nejen technologii, ale i finanční náročnost,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

I když se přípravy projektu modernizace důležité spojnice mezi Šumperskem a Jesenickem datují už do roku 2002, stavba začala až v roce 2014.

Práce trvaly sedmnáct měsíců, do doby výstavby se ale nepočítají zimní přestávky.

Kamion asfalt zničil, dělal se znovu

Finiš stavby ovšem doprovodily velké peripetie. Před dvěma týdny totiž na staveniště přes zákaz vjel polský řidič kamionu.

Na Sedlo zamířil z jesenické strany. Na horizontu ho neodradily zákazové značky ani pracovník stavby, který se ho snažil zastavit.

Toho kamioňák málem srazil a zamířil ze Sedla dolů. Zastavil až v úseku, kde zrovna stavbaři pokládali nový asfalt.

Řidič začal vůz otáčet, manévroval ovšem natolik nešikovně, že si o pracovní válec prorazil nádrž.

Šofér se ani nepřesvědčil o rozsahu škody, ale ujel zpátky na jesenickou stranu.

Policisté ho zastavili až v Bělé pod Pradědem. Předtím ale crčící nafta z děravé nádrže znečistila velkou plochu čerstvě položeného asfaltu.

„Nový úsek zhruba jeden a půl kilometru jsme museli vyfrézovat a položit znovu. Nafta totiž působí jako rozpouštědlo pojiva. Konec byl tak hektický, dělali jsme vše proto, abychom plánovaný termín otevření dodrželi,“ uvedl Radim Čáp z dodavatelské firmy Metrostav.

Dodal, že jednání polského řidiče považuje za velký zkrat, škody jsou totiž značné.

„Věc stále řeší likvidátor pojišťovny,“ dodal Radim Čáp.

Policisté, kteří se událostí rovněž zabývají, škodu zatím stanovili na více než šestnáct milionů korun.

Autor: Hana Kubová

9.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zábřeh urval proti Přerovu první výhru sezóny
21

Sulko začalo proti Přerovu parádně, potom se bálo o výsledek

Trenér Karel Trnečka

Mohelnice dala tři góly, přesto s Líšní doma neuspěla

Losiny opět vítězně, Dubicko je stále na nule

Ani na třetí pokus se nováček krajského přeboru z Dubicka nedočkal bodového zisku, když prohrál na hřišti Velkých Losin. Lázeňský tým naopak uspěl potřetí v řadě.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení