Ředitelství silnic a dálnic Olomouc má však na opravy páteřní komunikace k dispozici pouze pětadvacet milionů korun.

„Opravíme výtluky a koleje na dvoukilometrovém úseku v České Vsi. V Širokém Brodě položíme na stejně dlouhém úseku živičný povrch a v Mikulovicích budeme opravovat cestu od obchvatu až po hranice s Polskem, včetně příjezdů na hranice v Mikulovicích a ve Zlatých Horách,“ přiblížil obsah prací Pavel Študent, provozní náměstek ŘSD Olomouc.

Starostové obcí, na jejichž katastrech začnou opravy, mají radost, že jejich stížnosti na katastrofální stav silnice byly konečně vyslyšeny.

„Samozřejmě jde o první krok a určitě budu dál volat po tom, aby se v příštím roce pokračovalo s opravami minimálně ve stejné výši finančních prostředků,“ prohlásil Ivan Dost, starosta Mikulovic, pod které patří i Široký Brod. Právě on byl jedním z hlavních iniciátorů tlaku na silničáře.

Cesty podle Dosta potřebují razantní rekonstrukci. Na poměrně novém mikulovickém obchvatu tlak vody povrch vyboulil, jsou zde i praskliny. V pořádnou houpačku se během let proměnila i silnice protínající Široký Brod. Když tudy projíždějí kamiony, lidem drnčí na stolech hrnky.

Úsek mezi Širokým Brodem a Písečnou je velmi nebezpečný. Silnice je tak úzká, že se dva velké vozy jen stěží míjí.

„Všichni chceme, aby silnice byla kvalitní. Můžeme srovnat hrby, ale s šířkou nic neuděláme. Na jedné straně je sráz, na druhé řeka,“ připustil Študent. Jestli budou v opravách pokračovat i v příštím roce, to prozatím neví.