VYBRAT REGION
Zavřít mapu

VIDEO: Osmdesátitunový kolos projel Šumperkem

Šumpersko - Takové monstrum se na silnici hned tak nevidí. Dlouhé hodiny trvalo v neděli 5. dubna stěhování mostu z Moravičan do budoucího silničního muzea ve Vikýřovicích.

5.4.2009
SDÍLEJ:

Šumperkem projel osmdesátitunový mostFoto: DENÍK/Hana Kubová

Přemístění soupravy o váze přes 78 tun zkomplikovalo situaci na hlavním silničním tahu mezi Mohelnicí a Šumperkem, dopravu usměrňovali policisté.

Sto dvacet let starou ocelovou mostní konstrukci začaly dva jeřáby nakládat v neděli časně ráno. Plánovaný odjezd z Moravičan byl v deset dopoledne, ale souprava se rozjela o více než hodinu později.

„Protáhlo se nakládání, ale zpoždění není dramatické,“ řekl včera dopoledne Gustav Hodek z firmy Sart, která zajišťovala přepravu neobvyklého nákladu.

Krátce před polednem na silnici z Moravičan vyrazil kolos o délce sedmatřicet metrů a šířce šest a půl metru. Jedoucí most nebylo možné předjet a v některých úsecích bylo také nemožné míjení v protisměru.

„Při průjezdu nákladu nebyly zásadní komplikace, nenastal ani žádný dopravní kolaps. Někteří řidiči museli chvíli počkat, ve vesnicích policisté auta posílali po objížďkách,“ sdělil mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň. Dopravu řídili policisté z jednotlivých obvodních oddělení i dopravního inspektorátu.

Do Šumperka ocelový kolos dorazil kolem druhé hodiny odpolední a projel centrem města. Kvůli rozměrům totiž nemohl projet rondelem u Hypernovy, vůz sjel již na prvním kruhovém objezdu a pokračoval po Zábřežské a Vančurově ulici. Na hlavní tak se dostal po projetí rondelu u umělecké školy. Světelnou křižovatku ale náklad musel projet rovně, pak následovala otáčka na ploše u uhelných skladů a náklad mohl pokračovat na místo určení.

Příprava na stěhování mnohatunového kolosu trvala dva týdny. Bylo třeba nejdříve projet celou trať a důkladně poměřit všechna problematická místa, kam by se náklad nemusel vejít.

„Limitující je především výška, šířka jen v některých úsecích. Problematických míst bylo několik, například se jednalo o průjezd Šumperkem. Hned v Mohelnici jsme se museli vyhnout podjezdu. Tento náklad je opravdu extrém, zatím jsme nic většího nepřepravovali,“ řekl Gustav Hodek.

Starý most, který vedl přes řeku Třebůvku, byl dominantou Moravičan od roku 1888. Vyrobila ho firma bratří Kleinů v sobotínských železárnách. Oblouky v parabolickém tvaru jsou ve vrcholu sepnuty třemi železnými svorníky. V polovině sedmdesátých let prodělala poškozená konstrukce opravu, ale dnes už je opět v havarijním stavu. Most je navíc příliš úzký. Moravičanský most je v regionu poslední, po kterém se jezdilo. To také rozhodlo o jeho čestném místě v budované muzejní expozici.

Autor: Hana Kubová

5.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotbalisté Sigmy Olomouc. Ilustrační foto

Velky plakát Sigmy již v sobotním tištěném Deníku!

Ilustrační foto

Pátek bude horký, víkend přinese rapidní ochlazení s deštěm

Opilý cyklista nedal přednost. Těžce se zranil

Těžkým zraněním cyklisty skončila nehoda, která se stala ve středu 16. srpna krátce před půl jedenáctou dopolední u odbočky na Kolšov mezi obcemi Lesnice a Sudkov.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Letní Flora zve na setkání v Rajské zahradě, terakotovou armádu i řadu hvězd

Především záplavu pestrobarevných květů vrcholícího léta nabízí letní etapa mezinárodní květinové výstavy a zahradnického veletrhu Flora Olomouc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení