„Kdykoli přijedu po osmé hodině ranní, mám problém najít volné místo. Často se stává, že řidiči auta nechávají i napříč nebo v rozích. Je nelogické, že o pět metrů dál je další parkoviště, které je prázdné, ale bohužel placené,“ řekl Radim Sršeň, který odstavnou plochu využívá pravidelně. „Placenému stání se vyhýbám, protože bych zde za celodenní stání utratila desítky korun,“ vysvětlila další řidička Anežka Spáčilová.

„Placené parkoviště je využíváno minimálně, stojí zde přinejlepším jedno nebo dvě auta. Řidiči sem jezdí jen o víkendu, kdy je stání zadarmo,“ popsal situaci restauratér Jan Koukola, který má na plochu přímý výhled z prodejny rychlého občerstvení. Přitom jen investice do parkovacího automatu není levná záležitost, vyjde přibližně na čtvrt milionu korun.

Ve všední dny mezi sedmou až osmnáctou hodinou platí řidiči za hodinu stání na ploše u historické budovy deset korun, za dvě hodiny dvacet a za každou další hodinu opět dvacetikorunu. Šoféři, kteří auto musejí u nádraží nechat dlouhodobě, parkují na velké bezplatné ploše. Naopak ti, kteří například chtějí jen vyzvednout své příbuzné, využívají časově omezeného stání přímo před nádražní halou.

„V současnosti vzniká rozsáhlý materiál, který řeší celkovou situaci s parkováním ve městě. Zabývá se i dosavadními zónami placeného parkování, a to nejen u nádraží,“ řekl mluvčí města Milan Kratochvíl. Předběžné závěry zprávy však zatím k dispozici nejsou.

Stejně není znám ani termín, dokdy by měl být dokument zpracován. „Radní už o materiálu několikrát jednali, ovšem není to prioritní záležitost,“ dodal Kratochvíl.

Příznivá zpráva naopak potěší ty, kteří přijíždějí k nádraží na byciklu. V úschovně kol již nenarazí na zamčené dveře. Kolo se zde mohou uschovat bezplatně po celý den s výjimkou čtyřhodinové pauzy od půlnoci do čtyř hodin ráno.