„Firma Dopplemayer je jednička mezi světovými výrobci lanových drah, takže jsme ani nepředpokládali žádné problémy. Zkouška s pomocí sudů piva se dělá běžně. Jsou čisté a dobře se s nimi manipuluje,“ uvedl Jaroslav Podzimek, ředitel společnosti Desná, která areál buduje. Zástupci dodavatele včera simulovali všechny provozní situace včetně couvání a nouzového pohonu. Zaměstnanci, kteří budou lanovku obsluhovat, prodělali ještě nácvik záchranné akce, při níž sundávali člověka ze stojící dráhy.

Zkušební provoz celého areálu chce Desná zahájit v listopadu. Záleží ale na počasí. Nemusí sněžit, stačí mráz, aby mohla spustit sněhová děla. Lyžaři si pak mohou vybrat ze dvou hlavních sjezdovek – červená je dlouhá 750, osvětlená modrá měří 1250 metrů. Třetí svah má obsluhovat jednomístný vlek, nejmenším dětem bude sloužit oběžné lano. Lanovka má kapacitu 2400 osob za hodinu. Občerstvení návštěvníků bude sloužit zděný objekt s bufetem a celoročně otevřenou restaurací ve formě fast foodu a také dva nafukovací stany u výstupní stanice a u dojezdu.Kritická místa sjezdovek mají chránit bezpečnostní matrace a záchytné sítě, záběry areálu bude na internet přenášet webová kamera.

„V oblasti Ucháče nad sjezdovkami nachystáme navíc dvacet až třicet kilometrů upravených běžeckých stop. Skibusy budou lyžaře dopravovat jak ze záchytného parkoviště v Loučné, tak z podobného parkoviště mezi řekou a starou silnicí na konci Nových Losin. Přímo u lanovky a v horní části Přemyslova budou parkoviště pro tři sta aut,“ popsal areál Radek Petřík z firmy Desná. Zdevastovanou lesní silnici z Loučné na Přemyslov čeká generální oprava a rozšíření až příští rok, v letošní zimě musí na její udržení v provozu stačit sněžná fréza. Celý areál představuje investici za sto milionů korun.