Mezi nejhorší patří křižovatka ulic Jeremenkova a Rooseveltova. „Ze všech čtyř stran jsou tam přechody velice blízko křižovatky, což je špatné,“ uvedla majitelka šumperské autoškoly Martina Horníčková. Stejně jako na křižovatce mezi autobusovým nádražím a domem kultury zde motoristé dennodenně řeší problém, jak neohrozit chodce. „Řidič musí najet do křižovatky tak, aby měl dostatečný výhled. Jenže to znamená, že zastaví na přechodu a pěším blokuje průchod. Chodci pak přecházejí cestu před automobilem a vozy nemohou projet,“ řekl jeden z nespokojených řidičů Vlastimil Hanák. Občas se zde lidé dokonce pohádají o to, kdo z nich je v právu.

Když už se řidič vypořádá s přechodem na příjezdu do křižovatky, čeká jej další při odbočení. Pokud i zde dává chodci přednost, zastaví příčně v křižovatce a blokuje provoz. „Do křižovatky najede jedno vozidlo a další se tam už nevlezou. Řidič tak musí řešit nepřehlednou situaci, sledovat ostatní motoristy a ještě hlídat chodce,“ uvedla Horníčková. Nejlepší by podle ní bylo posunout přechody o několik metrů dál od křižovatky. Jenže podle zkušeností vedoucího šumperského odboru dopravy Radka Novotného nemá podobný krok velký efekt. „Pokud zebru odsuneme dál od křižovatky a nebude tam zábradlí, tak se lidé spíše pustí rovně přes silnici, než aby využili přechod. Jeho přemístění o pár metrů dál jsme projednávali v dopravní komisi, ale shodli jsme se na tom, že na méně frekventovaných silnicích tohle řešení není nutné,“ uvedl.

Dalším úsekem, na který si šumperští řidiči stěžují, je rozmístění mnoha přechodů na silnici před průmyslovou školou, které brzdí dopravu. „Jenže když se ze školy vyhrne čtyřicet žáků najednou, chtějí se dostat nejkratší cestou přes ulici. Pokud by zde přechody nebyly, budou běhat autům přímo pod kola,“ dodal vedoucí odboru dopravy.