VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na přechodech v Šumperku číhá nebezpečí

ŠUMPERK - Na některých místech v Šumperku jsou přechody pro chodce tak blízko křižovatky, že se zde navzájem ohrožují pěší a motoristé. Řidiči se totiž snaží kvůli rozhledu najet co nejvíce ke křížení silnic, jenže právě tam jsou namalované „zebry“.

22.10.2007
SDÍLEJ:

Pokud chce řidič na této křižovatce ulic Jeremenkova a Rooseveltova v Šumperku bezpečně odbočit, musí zastavit přímo na přechodu pro chodce. Foto: DENÍK/ Michal Čevelíček

Mezi nejhorší patří křižovatka ulic Jeremenkova a Rooseveltova. „Ze všech čtyř stran jsou tam přechody velice blízko křižovatky, což je špatné,“ uvedla majitelka šumperské autoškoly Martina Horníčková. Stejně jako na křižovatce mezi autobusovým nádražím a domem kultury zde motoristé dennodenně řeší problém, jak neohrozit chodce. „Řidič musí najet do křižovatky tak, aby měl dostatečný výhled. Jenže to znamená, že zastaví na přechodu a pěším blokuje průchod. Chodci pak přecházejí cestu před automobilem a vozy nemohou projet,“ řekl jeden z nespokojených řidičů Vlastimil Hanák. Občas se zde lidé dokonce pohádají o to, kdo z nich je v právu.

Když už se řidič vypořádá s přechodem na příjezdu do křižovatky, čeká jej další při odbočení. Pokud i zde dává chodci přednost, zastaví příčně v křižovatce a blokuje provoz. „Do křižovatky najede jedno vozidlo a další se tam už nevlezou. Řidič tak musí řešit nepřehlednou situaci, sledovat ostatní motoristy a ještě hlídat chodce,“ uvedla Horníčková. Nejlepší by podle ní bylo posunout přechody o několik metrů dál od křižovatky. Jenže podle zkušeností vedoucího šumperského odboru dopravy Radka Novotného nemá podobný krok velký efekt. „Pokud zebru odsuneme dál od křižovatky a nebude tam zábradlí, tak se lidé spíše pustí rovně přes silnici, než aby využili přechod. Jeho přemístění o pár metrů dál jsme projednávali v dopravní komisi, ale shodli jsme se na tom, že na méně frekventovaných silnicích tohle řešení není nutné,“ uvedl.

Dalším úsekem, na který si šumperští řidiči stěžují, je rozmístění mnoha přechodů na silnici před průmyslovou školou, které brzdí dopravu. „Jenže když se ze školy vyhrne čtyřicet žáků najednou, chtějí se dostat nejkratší cestou přes ulici. Pokud by zde přechody nebyly, budou běhat autům přímo pod kola,“ dodal vedoucí odboru dopravy.

22.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zábřeh urval proti Přerovu první výhru sezóny
21

Sulko začalo proti Přerovu parádně, potom se bálo o výsledek

Trenér Karel Trnečka

Mohelnice dala tři góly, přesto s Líšní doma neuspěla

Losiny opět vítězně, Dubicko je stále na nule

Ani na třetí pokus se nováček krajského přeboru z Dubicka nedočkal bodového zisku, když prohrál na hřišti Velkých Losin. Lázeňský tým naopak uspěl potřetí v řadě.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení