Řidiči opět mají kde zaparkovat, autobusy zastavují před odbavovací halou a výpadovka na Mohelnici už zase vede kolem nádraží. Značka se zákazem vjezdu zmizela ze silnice v pravé poledne. Chvíli poté, co se rozešli hosté slavnostního otevření. O symbolické přestřižení pásky se postaral starosta Zábřehu Zdeněk Kolář (ODS), jeho šumperský kolega Zdeněk Brož (Nez. volba) a hejtman Olomouckého kraje Ivan Kosatík (ODS).

„Dílo provázely změny a názorové střety. Mám dobrý pocit z toho, že se nakonec podařilo vrátit přednádraží k původnímu projektu Miloslava Tempíra z roku 2002 a ještě ho vylepšit. Řešení je po stránce funkční i estetické nepoměrně lepší než to, co tu vznikalo před rokem. Občanům děkujeme za trpělivost,“ řekl Kolář. Úprava celého prostoru začala už v roce 2002 zbouráním zdevastovaného hotelu Merkur. Vlastní stavba přednádraží začala pak loni v srpnu a do listopadu měla být hotová. Radikální zásahy do původního projektu ale nakonec vedly k zastavení prací a k diskusím, v jaké podobě dílo dokončit.

Stavba se nakonec výrazně prodražila - z původních třiadvaceti milionů na 47,3 milionu korun. Deseti miliony přispěl Olomoucký kraj. Díky návratu k původnímu řešení není u nádraží třiačtyřicet, ale sto třicet parkovacích míst. Autobusy nezastavují sto padesát metrů od haly a chodník, kterému lidé podle vzhledu přezdívali tobogán, je rovný.

„Zda bude někdo za problémy se stavbou postižen, zatím nemohu říci. Míra zavinění u dodavatelské firmy nebyla tak velká. Podali jsme trestní oznámení na neznámého pachatele. Uvidíme, k jakému závěru policie dospěje,“ sdělil Kolář. S dokončením přednádraží se u nového chodníku objevila i poslední dosud chybějící cedule Welzlovy stezky, která provází návštěvníky po zajímavých místech Zábřehu.

Z plochy vedle historické budovy kyne příchozím sám Eskymo Welzl z podstavce plastiky, která se sem v minulém týdnu přestěhovala z centra města.
Úpravy přednádraží navázaly na rekonstrukci a modernizaci celé železniční stanice, kterou železničáři dokončili na podzim 2006. Součástí akce za zhruba sto třicet milionů korun byla stavba nové odbavovací haly a oprava historické výpravní budovy a sousedního Kleinova skladiště z roku 1845.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ŠUMPERSKA A JESENICKA

Moje Šumpersko a JesenickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika