„Po několika desetiletích se tak podařilo opět propojit starou sedelskou cestu. Ta bude sloužit nejen lesnímu provozu, ale také cyklistům, pěším turistům a v zimě běžkařům jako alternativní trasa na Červenohorské sedlo,“ uvedl Pavel Indra, ředitel Krajského ředitelství Lesů ČR Šumperk.

S přípravou obnovy mostu se začalo už v roce 2000. Projektová dokumentace na stavbu dřevěného mostu na ocelových nosnících s využitím původních kamenných podpěr spatřila světlo světa roku 2004 a samotné výstavbě Lesy ČR přistoupily v loňském roce. Na stavbu se použilo modřínové a dubové dřevo.

Most leží přibližně v polovině cesty mezi lyžařskými areály Filipovice a Červenohorské sedlo, jihozápadně se pak rozkládá přírodní rezervace Sněžná kotlina.

Původně zde stával již v polovině 19. století, pak ale několikrát vzal za své, poprvé v roce 1921, kdy ho zničily splaveniny z horských svahů, podruhé na konci války, kdy ustupující německá armáda ničila všechny mosty. I potom se ale lávku podařilo obnovit a v padesátých letech ještě sloužila pro zásobování hotelu na Červenohorském sedle. Nakonec ale neudržovaná stavba spadla a Hluboký potok zůstal bez přemostění po dlouhá léta.

Technické detaily

délka: 33,56 m
šířka: 4,5 m
průjezdná šířka: 3,61
výška: 6,63 m
nosnost: 10 tun