VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První vozy z miliardové zakázky pro Pars začnou vozit cestující

Šumperk – Prvních dvacet modernizovaných vagonů pro mezinárodní i vnitrostátní spoje zamířilo ze šumperské společnosti Pars nova, která se zaměřuje na opravy kolejových vozidel, k Českým drahám. Jsou součástí miliardového kontraktu, který šumperská firma získala na podzim roku 2014.

7.2.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
2 fotografie

Interiér vozu řady Bdpee, který prošel modernizací v šumperské firmě Pars nova. Budou vozit cestující na linkách z Prahy do Budapešti, Lince a Železné Rudy.Foto: Pars nova

Vagony druhé třídy prošly v Šumperku kompletní obnovou. „Například jejich maximální rychlost stoupla ze sto dvaceti na sto šedesát kilometrů za hodinu. Navíc tyto vozy dříve mohly jezdit jen v České republice a do zahraničí směly jen velmi omezeně. Po osazení nové elektrické výzbroje mohou vozit cestující téměř po celé střední Evropě," řekl generální ředitel společnosti Pars nova Michal Kurtinec.

Cestující ocení zejména významné zvýšení komfortu. „Ve vozech je zcela nový interiér s klimatizací a sedačkami včetně sklopných nebo rozkládacích stolků. Cestujícím jsou k dispozici elektrické zásuvky na 230 voltů pro napájení drobné elektroniky a k pohodlí přispívá i moderní audiovizuální informační systém," popsal novinky, s nimiž se cestující setkají, obchodní manažer Parsu David Krmíček.

Na cestující čekají i další praktická vylepšení. Ve vagonech je více místa pro ukládání jízdních kol nebo kočárků. Toalety jsou zase vybavené uzavřeným systém, jenž umožňuje jejich použití i při pobytu vlaku ve stanici. K vyšší bezpečnosti a pohodlí při cestování slouží nové nástupní dveře s možností blokování proti otevření i při zastavení vlaku ve stanici. Strojvedoucí nebo průvodčí mohou odblokovat dveře jen ve směru k nástupišti.

České dráhy modernizované vozy postupně uvádějí do provozu na mezinárodních spojích z Prahy přes Brno a Bratislavu do Budapešti, na rychlících z Prahy přes České Budějovice do rakouského Lince a na vnitrostátních spojích z Prahy přes Plzeň a Klatovy do Železné Rudy.

Zakázku získala společnost Pars nova na podzim 2014 v otevřeném výběrovém řízení. V první sérii v Šumperku upraví jednatřicet vozů. Po jejich předání naváže druhá série se stejným počtem vagonů. Celkem jde o zakázku za více než jednu miliardu korun.

V regionu, který dlouhodobě trápí vysoká nezaměstnanost, je takový kontrakt důležitý i kvůli zachování, respektive zvyšování počtu pracovních míst. Společnost Pars nova nyní dává práci přibližně osmi stovkám lidí a patří k největším zaměstnavatelům ve městě i v regionu.

Neustále přitom hledá nové zaměstnance. Zájem má především o kvalifikované řemeslníky ve strojírenských a technických oborech, jako jsou například soustružníci, obráběči kovů, frézaři, brusiči, mechanici opraváři kolejových vozidel nebo elektromechanici, ale hledá také lakýrníky nebo truhláře. Volná místa má firma i pro konstruktéry a projektanty kolejových vozidel, technology či obchodní manažery.

Autor: Michal Krestýn

7.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Přistávací dráha a věž letiště šumperského aeroklubu.

Šumperské letiště dostane novou přistávací dráhu

Nehoda na Bludovském kopci, 23. března 2017
2 9

Bludovský kopec zavřela vážná nehoda

Řidička fiatu přehlédla auto na hlavní. Takto to dopadlo

Škoda za sedmdesát tisíc korun zůstala po nehodě, která se stala ve čtvrtek 23. března ráno na křižovatce v Bratrušovské ulici.

Zpěvák O5 a Radeček se svlékl v novém klipu

Šumperské kapela O5 a Radeček, která o sobě naposledy dala vědět úspěšnými hity Vloupám se nebo Máš mě na svědomí, přichází hned se dvěmi novinkami.

Areál bývalého ZKL může mít brzy nového majitele

Průmyslový areál bývalého ZKL Hanušovice může mít brzy nového majitele. V uplynulých měsících jej hledali insolvenční správce i mateřská společnost zkrachovalé firmy. 

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies