VYBERTE SI REGION

První vozy z miliardové zakázky pro Pars začnou vozit cestující

Šumperk – Prvních dvacet modernizovaných vagonů pro mezinárodní i vnitrostátní spoje zamířilo ze šumperské společnosti Pars nova, která se zaměřuje na opravy kolejových vozidel, k Českým drahám. Jsou součástí miliardového kontraktu, který šumperská firma získala na podzim roku 2014.

7.2.2016
SDÍLEJ:

Interiér vozu řady Bdpee, který prošel modernizací v šumperské firmě Pars nova. Budou vozit cestující na linkách z Prahy do Budapešti, Lince a Železné Rudy.Autor: Pars nova

Vagony druhé třídy prošly v Šumperku kompletní obnovou. „Například jejich maximální rychlost stoupla ze sto dvaceti na sto šedesát kilometrů za hodinu. Navíc tyto vozy dříve mohly jezdit jen v České republice a do zahraničí směly jen velmi omezeně. Po osazení nové elektrické výzbroje mohou vozit cestující téměř po celé střední Evropě," řekl generální ředitel společnosti Pars nova Michal Kurtinec.

Cestující ocení zejména významné zvýšení komfortu. „Ve vozech je zcela nový interiér s klimatizací a sedačkami včetně sklopných nebo rozkládacích stolků. Cestujícím jsou k dispozici elektrické zásuvky na 230 voltů pro napájení drobné elektroniky a k pohodlí přispívá i moderní audiovizuální informační systém," popsal novinky, s nimiž se cestující setkají, obchodní manažer Parsu David Krmíček.

Na cestující čekají i další praktická vylepšení. Ve vagonech je více místa pro ukládání jízdních kol nebo kočárků. Toalety jsou zase vybavené uzavřeným systém, jenž umožňuje jejich použití i při pobytu vlaku ve stanici. K vyšší bezpečnosti a pohodlí při cestování slouží nové nástupní dveře s možností blokování proti otevření i při zastavení vlaku ve stanici. Strojvedoucí nebo průvodčí mohou odblokovat dveře jen ve směru k nástupišti.

České dráhy modernizované vozy postupně uvádějí do provozu na mezinárodních spojích z Prahy přes Brno a Bratislavu do Budapešti, na rychlících z Prahy přes České Budějovice do rakouského Lince a na vnitrostátních spojích z Prahy přes Plzeň a Klatovy do Železné Rudy.

Zakázku získala společnost Pars nova na podzim 2014 v otevřeném výběrovém řízení. V první sérii v Šumperku upraví jednatřicet vozů. Po jejich předání naváže druhá série se stejným počtem vagonů. Celkem jde o zakázku za více než jednu miliardu korun.

V regionu, který dlouhodobě trápí vysoká nezaměstnanost, je takový kontrakt důležitý i kvůli zachování, respektive zvyšování počtu pracovních míst. Společnost Pars nova nyní dává práci přibližně osmi stovkám lidí a patří k největším zaměstnavatelům ve městě i v regionu.

Neustále přitom hledá nové zaměstnance. Zájem má především o kvalifikované řemeslníky ve strojírenských a technických oborech, jako jsou například soustružníci, obráběči kovů, frézaři, brusiči, mechanici opraváři kolejových vozidel nebo elektromechanici, ale hledá také lakýrníky nebo truhláře. Volná místa má firma i pro konstruktéry a projektanty kolejových vozidel, technology či obchodní manažery.

Autor: Michal Krestýn

7.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Stavbaře na Sedle ohrožují agresivní řidiči. Vjíždí do zákazu, pak jsou sprostí

Loučná nad Desnou – Vjíždí do míst, kam nesmí, jsou vulgární a agresivní. Rozestavěnou silnicí na Červenohorském sedle se pokouší projet mnoho řidičů. Stavbaři problém s neukázněnými šoféry řešili už loni, letos je podle nich situace ještě horší.

Stát podruhé obere vlastníky půdy

Okradl je za komunistů, teď je oškube znovu. Za pozemky, které stát lidem kdysi sebral, jim nedá náhradní, ale jen směšně málo peněz. Půda prý došla, dozvídáme se poté, co statisíce hektarů od státu lacino získali zemědělci a překupníci. Na restituce je přitom pozemků ještě dost. Stát si chce ale půdu zcizenou vlastníkům za bývalého režimu nechat, aby měl rezervu pro své plány. Třeba na budování nových přehrad.

V Jeseníkách hrozí silné bouřky

Olomoucký kraj – Zejména v horských oblastech Jeseníků se v pondělí mohou objevit silné bouřky. Meteorologové varují také přes přívalovým deštěm a nárazy větru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies