„Město má velkou šanci pozemky i nemovitosti získat. Původní představa byla taková, že by se vedle vlakového nádraží přesunulo autobusové nádraží a prostor toho původního by se dal zajímavým způsobem řešit. Jedná se totiž o velmi lukrativní místo," sdělil tajemník šumperské radnice Petr Holub.  Záměr ovšem narazil na nesouhlas podniku ČSAD, který stání pro linkové autobusy přemístit nechce. Radnice tedy autobusové nádraží alespoň opraví. „Nachází se totiž na pozemcích města," vysvětlil Petr Holub.

Jaká bude podoba nádražního dvora, není ještě jisté. Na studii pracuje firma Knesl a Kynčl, která již podobné návrhy pro město vytvořila, například také představila vizualizaci prostoru před hotelem Grand či u Základní školy v Šumavské ulici. Architekti chtějí zastupitele se studií přednádraží seznámit v dubnu. Každopádně už je téměř jisté, že pokud radnice budovy vedle nádraží získá, zbourá je. Zmizet by měla i rampa, která dříve sloužila hlavně pro přesun sovětských tanků na vagony.

„Kromě jiného by zde mělo vzniknou velké parkoviště pro osobní auta i zájezdové autobusy," řekl tajemník Holub.

Radnice přednádražní prostor začala opravovat předloni, především se podařilo zvýšit počet parkovacích míst. Ale ani nyní kapacita parkoviště zdaleka nestačí. „Pokud někoho vezu k vlaku, tak před halou nezaparkuji, je tam stále plno. Když zajedu ze strany, kde stojí taxíky, je to zase krkolomné otáčení. S těžkými kufry se tak většinou taháme od supermarketu. Parkoviště by určitě pomohlo," domnívá se Jiřina Kloudová ze Šumperku.

Náklady na celý záměr se budou zřejmě pohybovat v řádu desítek milionů korun, jen předloňská oprava místa před halou vyšla na 11 milionů korun. Tehdy většinu nákladů pokryla dotace z evropských peněz a stejným způsobem hodlá město postupovat i při plánované rekonstrukci v Jesenické ulici.