VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radnice pustila na náměstí auta, lidem se to ale nelíbí

Jeseník /ANKETA/ – Chceme náměstí bez aut, shodla se většina obyvatel Jeseníku. Toto je výsledek ankety, kterou zveřejnila na oficiálních stránkách města radnice.

25.8.2010
SDÍLEJ:

Náměstí v JeseníkuFoto: DENÍK/Danuše Krčová

Dotazovací akce probíhají pravidelně každý měsíc. Vedení města jejich prostřednictvím zjišťuje názory svých obyvatel například na výherní automaty, parkování a podobně. V červenci padla otázky, zda jsou spokojeni s rekonstrukcí Masarykova náměstí, jehož proměna byla dokončena na konci dubna.

Ve svých odpovědích lidé nešetřili kritikou. Nelíbilo se jim především nové dopravní řešení. Pětašedesáti procent z těch, kteří se zapojili do ankety na stránkách města, nesouhlasí s tím, aby bylo centrum průjezdné pro auta.

Dříve bylo náměstí pěší zónou, motoristé zde mohli parkovat pouze v omezeném množství před radnicí. Představitelé Jeseníku se ale rozhodli centrum oživit, a tak jej otevřeli dopravě. Auta mohou jezdit i parkovat po celém obvodu náměstí.

Lidem se tato novinka moc nelíbí. Ve středu plochy kolem radnice jsou rozmístěné lavičky, na kterých odpočívají rodiče s dětmi. Metr kolem nich uhánějí auta, tuto klidovou zónu totiž nic neohraničuje.

Vadí vám doprava na náměstí v Jeseníku, nebo nevadí? HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO

„Průjezdnost přinesla oživení, ale jako rodič říkám, že je to nebezpečné řešení. Zvláště, když je na náměstí krásná kašna, která děti láká k prohlídce. Bál bych se pustit děti z dozoru, aby mi neodběhly až na cestu a tam je nepřejelo auto,“ uvedl táta dvou malých dcer a zastupitel Jeseníku Michal Blaško.

Podobný názor má pětašedesát procent respondentů, kteří se zapojili do ankety. Lidé nechtějí, aby auta vůbec na náměstí jezdila. „Překvapilo nás to. Budeme hledat kompromisní řešení,“ uvedl místostarosta Jeseníku Jiří Staňa, který původně auta na náměstí velmi podporoval.

Město už oslovilo odborníky s žádostí na vypracování studie dopravního řešení Masarykova náměstí a jeho blízkého okolí.

„Chceme řešit území komplexně,“ uvedl místostarosta Jeseníku Vladimír Cupal.

Výsledky prvních šetření podle Cupala ukazují, že je třeba zrekonstruovat zbytek Školní ulice, kterou vozy vyjíždějí z náměstí.

„Z navazující Komenského ulice, která vede kolem gymnázia, by mohla vzniknout pěší zóna. Z náměstí by se mělo odjíždět od hotelu Slovan po Tovární ulici,“ přiblížil některé z plánů radnice Cupal.

Autor: Danuše Krčová

Vadí vám, že na náměstí v Jeseníku mohou auta? (z jedné IP adresy můžete opakovaně hlasovat vždy po hodině)

Vadí

82 %

Nevadí

18 %

Je mi to jedno

0 %

Hlasovalo: 62

Anketa byla ukončena

25.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zábřeh urval proti Přerovu první výhru sezóny
21

Sulko začalo proti Přerovu parádně, potom se bálo o výsledek

Trenér Karel Trnečka

Mohelnice dala tři góly, přesto s Líšní doma neuspěla

Losiny opět vítězně, Dubicko je stále na nule

Ani na třetí pokus se nováček krajského přeboru z Dubicka nedočkal bodového zisku, když prohrál na hřišti Velkých Losin. Lázeňský tým naopak uspěl potřetí v řadě.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení