„Nahrazena bude souprava, která jezdí mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou a je již v nevyhovujícím technickém stavu. Od třetího prosince na této trati bude jezdit souprava Regionova, kterou vyrobí šumperský podnik Pars. Jedná se již o moderní vozy, jejichž pohodlí cestující ocení,“ řekl místopředseda svazku obcí Miroslav Kopřiva. Na obnovu vozů již Svazek obcí údolí Desné dostal přislíbenou osmimilionovou dotaci ze státního rozpočtu.
Zbytek investice v celkové výši jednadvaceti milionů korun bude splácet po dobu deseti let. „Obce, které do svazku finančně přispívají, se stávají ručiteli úvěru. I když se nejedná o malou částku, svazek nijak výrazně nezatíží, protože se z velké míry bude hradit z pronájmu vozů,“ řekl starosta Loučné nad Desnou Pavel Martínek (ČSSD).

Podle něj je výměna starých vozů za nové jediným možným řešením, protože na zastaralou soupravu již bylo čím dál obtížnější shánět náhradní díly.
Svazek obcí údolí Desné byl založen v roce 1997 za účelem obnovení železniční tratě mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou s odbočkou z Petrova nad Desnou do Sobotína, kterou zničila katastrofální povodeň. Svazek sdružuje osm obcí, jimiž frekventovaná trať v podhůří Jeseníků prochází. Od roku 2002 se zmíněný svazek obcí stal vlastníkem trati. Dopravu na ní zajišťuje společnost Connex.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY ZE ŠUMPERSKA A JESENICKA

Moje Šumpersko a JesenickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika