Řidiči jedoucí z Koutů na Červenohorské sedlo míjí při stoupání na svahy Velkého Klínovce pruhy vykácených stromů. Chystané rozsáhlé rekonstrukci silnice jich musí ustoupit tři a půl tisíce. Během šesti týdnů je dřevorubci skáceli téměř všechny. Již nyní je tak většina trasy připravena, aby na ní mohly na jaře začít hlavní stavební práce.

Na kácení byly původně vyčleněny tři měsíce. „Díky příznivému počasí a dobré organizaci práce ve spolupráci s Lesy ČR se nám podařilo letos vykácet pětadevadesát procent toho, co jsme potřebovali. Stihli jsme víc, než jsme chtěli, což je výborné," poznamenal ředitel olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Hlavní práce na osmikilometrovém úseku silnice začnou v polovině dubna příštího roku. V letech 2015 a 2016 stavbaři rozšíří vozovku, silnici odvodní a vybudují na ní nové bezpečnostní prvky. Vyhloubit budou muset zářezy, silnici totiž rozšíří směrem do svahu. Stráně stabilizují a vybudují u nich gabionové zdi.

Součástí akce je osazení svodidel, směrových sloupků a dopravního značení na celém úseku. Stavbaři také opraví most přes Divokou Desnou v Koutech u odbočky na Dlouhé Stráně.

Zakázku na rekonstrukci získalo sdružení firem Metrostav a Kareta. Tendr vyhrálo s cenou 249 milionů korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky činila 460 milionů, stát tak ušetří přes dvě stě milionů korun.

Páteřní komunikace bude kvůli opravám mezi Kouty a Červenohorským sedlem v letech 2015 a 2016 vždy od poloviny dubna do poloviny října neprůjezdná. Přes zimu silničáři důležitou spojnici okresů Šumperk a Jeseník otevřou.