VYBERTE SI REGION

Řidiče štvou hrby u přejezdů. Firma je bude muset odstranit

Bludov – Železniční přejezd mezi Bludovem a Postřelmovem u Habermannova mlýna patřil k těm nejlepším v okrese. Přejíždět ho povolenou padesátikilome­trovou rychlostí nebyl žádný problém. Od podzimu loňského roku tady ale dostávají tlumiče aut pořádně zabrat. Může za to vysoký asfaltový hrb.

16.1.2016
SDÍLEJ:

Kvůli vysokým prahům na přejezdech u Habermannova mlýna a bludovského nádraží trpí tlumiče aut. Řidiči tudy musejí zpomalit na třicet.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

„Ten přejezd mě vážně štve. Je tam doporučená rychlost třicet, ale i to je docela dost. Přejet se dá jenom krokem. Nevím, kdo takový paskvil vymyslel," stěžuje si Miroslav Pavlík, který tudy projíždí každý den do práce.

Podobný názor mají i mnozí další řidiči.

„Myslel jsem si, že je to kvůli tomu, aby tady řidiči zpomalili, protože padesátku přes přejezd dodržoval málokdo. Ale asi to tak není, protože to by byl retardér i z druhé strany od Postřelmova," dodal další motorista Petr Malina.

Ještě větší hrb vznikl u přejezdu mezi Bludovem a Sudkovem u bludovského nádraží. Tady značka dokonce třicetikilometrovou rychlost přímo přikazuje.

Nekvalitní práce

Vysoké prahy u přejezdů nejsou z bezpečnostních důvodů jako zpomalovací prahy. Jde o výsledek nekvalitní práce firmy, která na podzim pracovala na rekonstrukci železniční trati z Bludova do Hanušovic.

„O problému s vysokými prahy u přejezdu u Habermannova mlýna víme. Oprava železniční trati, při níž prošly rekonstrukcí i přejezdy, byla investicí Správy železniční dopravní cesty. Budeme požadovat po firmě, která tuto investici prováděla, aby přejezdy opravila," sdělil Martin Smolka, šéf olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic, která spravuje silnici první třídy mezi Zábřehem a Šumperkem.

Motoristé se ale nápravy dočkají nejdříve na jaře. V zimě se totiž tyto práce provádět nedají.

„Po firmě budeme chtít, aby přejezd uvedla do náležitého stavu ihned, jakmile to klimatické podmínky dovolí," dodal Martin Smolka.

Modernizace železniční trati mezi Bludovem a Hanušovicemi je největší investicí do kolejí v tomto úseku za několik posledních desetiletí. Začala loni, kdy dělníci položili nové koleje a opravili trať mezi Bludovem a vlečkou Olšanských papíren. Na jaře budou práce pokračovat na zbývajícím úseku do Hanušovic.

Autor: Michal Krestýn

16.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

AKTUALIZOVÁNO
Krysztof Starnawski při hledání dna Hranické propasti

Potvrzeno: Hranická propast je nejhlubší na světě!

Hranice – Hranická propast je oficiálně nejhlubší propastí na světě s naměřenou hloubkou 404 metrů pod vodou.

Děti v Lesnici procestovaly Evropu, bavily se a ochutnávaly na Dni jazyků

Lesnice – Jako v babylonské věži to vypadalo ve čtvrtek 29. září v kulturním domě v Lesnici. Děti z místní školy a školky poznávaly kulturu a jazyky různých evropských zemí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies