VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiče štvou hrby u přejezdů. Firma je bude muset odstranit

Bludov – Železniční přejezd mezi Bludovem a Postřelmovem u Habermannova mlýna patřil k těm nejlepším v okrese. Přejíždět ho povolenou padesátikilome­trovou rychlostí nebyl žádný problém. Od podzimu loňského roku tady ale dostávají tlumiče aut pořádně zabrat. Může za to vysoký asfaltový hrb.

16.1.2016
SDÍLEJ:

Kvůli vysokým prahům na přejezdech u Habermannova mlýna a bludovského nádraží trpí tlumiče aut. Řidiči tudy musejí zpomalit na třicet.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

„Ten přejezd mě vážně štve. Je tam doporučená rychlost třicet, ale i to je docela dost. Přejet se dá jenom krokem. Nevím, kdo takový paskvil vymyslel," stěžuje si Miroslav Pavlík, který tudy projíždí každý den do práce.

Podobný názor mají i mnozí další řidiči.

„Myslel jsem si, že je to kvůli tomu, aby tady řidiči zpomalili, protože padesátku přes přejezd dodržoval málokdo. Ale asi to tak není, protože to by byl retardér i z druhé strany od Postřelmova," dodal další motorista Petr Malina.

Ještě větší hrb vznikl u přejezdu mezi Bludovem a Sudkovem u bludovského nádraží. Tady značka dokonce třicetikilometrovou rychlost přímo přikazuje.

Nekvalitní práce

Vysoké prahy u přejezdů nejsou z bezpečnostních důvodů jako zpomalovací prahy. Jde o výsledek nekvalitní práce firmy, která na podzim pracovala na rekonstrukci železniční trati z Bludova do Hanušovic.

„O problému s vysokými prahy u přejezdu u Habermannova mlýna víme. Oprava železniční trati, při níž prošly rekonstrukcí i přejezdy, byla investicí Správy železniční dopravní cesty. Budeme požadovat po firmě, která tuto investici prováděla, aby přejezdy opravila," sdělil Martin Smolka, šéf olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic, která spravuje silnici první třídy mezi Zábřehem a Šumperkem.

Motoristé se ale nápravy dočkají nejdříve na jaře. V zimě se totiž tyto práce provádět nedají.

„Po firmě budeme chtít, aby přejezd uvedla do náležitého stavu ihned, jakmile to klimatické podmínky dovolí," dodal Martin Smolka.

Modernizace železniční trati mezi Bludovem a Hanušovicemi je největší investicí do kolejí v tomto úseku za několik posledních desetiletí. Začala loni, kdy dělníci položili nové koleje a opravili trať mezi Bludovem a vlečkou Olšanských papíren. Na jaře budou práce pokračovat na zbývajícím úseku do Hanušovic.

Autor: Michal Krestýn

16.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace tunelu pod červenohorským sedlem z roku 1999
2 6

Tunelem pod Sedlem měly už deset let jezdit auta. Zbyl z něj pouhý sen

Ilustrační foto

Kulturní přehled ze Šumperska a Jesenicka - 34. týden

Debakl. Šumperk dostal sedmičku na hřišti favorita

Zápas, na který budou chtít fotbalisté Šumperka hodně rychle zapomenout odehráli v neděli odpoledne v Polné. Soupeř jim nasázel sedm branek a domácí Daniel Kavka se blýskl hattrickem.

Šumperské ulice roztančil folklor, z Alžíru, Francie i Číny

Umění z Číny, exotika z Alžíru, hudba z Turecka, tanec na chůdách z Francie, nabité hlediště a stovky lidí v ulicích. Takový byl víkend v Šumperku. Do města zavítal již po sedmadvacáté Mezinárodní folklorní festival.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Sulko začalo proti Přerovu parádně, potom se bálo o výsledek

Dvě červené karty a těsnou výhru fotbalistů Sulka nabídlo nedělní klání mezi Zábřehem a Přerovem. Domácí se sice v závěru strachovali o výsledek, ale nakonec první výhru v sezóně uhájili. Viktorie je naopak i po třetím kole bez bodu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení