Rozvoj dětí však neprobíhá stejně. Jedno má opožděný vývoj, jiné vadu řeči, další je hyperaktivní. V případě, že by tyto děti nastoupily do první třídy, svým spolužákům by nestačily.

„Přípravná třída je ideální pro plynulý přechod mezi mateřinkou a školou. První třída je základ a pokud mají děti nějaký problém, který se neřeší, nemusí už ostatní dohnat,“ řekla výkonná ředitelka Zdenka Blišťanová, která přípravnou třídu založila.

Odborníci z pedagogicko-psychologické poradny doporučili do přípravky deset chlapců, kteří při hodinách ani nepozorují, že se učí.

„Jsem tu jediná holka, takže jsem si na pomoc ušila žížalku Jůlii. Když je problém, přijde za dětmi Julinka a poprosí je o pomoc,“ prozradila jednu ze svých fint učitelka Blanka Sobalová. Výuka u ní neprobíhá klasicky.

„S pomocí básniček a písniček rozvíjíme řeč. Počítáme kytičky. Motoriku si kluci trénují při malování. Tělo cvičí při sportu,“ řekla učitelka Sobalová. Svým školáčkům nerozdává ani známky.

Spokojení jsou i rodiče. „Je škoda, že to nebylo dřív. Mám staršího syna, který by tuto přípravku potřeboval, ale jsem ráda za Františka. Byl zakřiknutý, stranil se dětí, nechtěl si s nikým hrát. Tady je spokojený, má kamarády a dělá velké pokroky,“ chválí přístup učitelky Martina Nedavašková.

Přípravná třída bude pokračovat i v dalším školním roce. Nově ve škole otevřou i dvě první třídy s malým počtem žáků. Mají mít totiž čtyřiatřicet nových dětí, které se škola rozhodla rozdělit do dvou tříd. „U prvňáčků je třeba individuální přístup ,“ řekla ředitelka Blišťanová.