„Loni nechala šumperské radnice zpracovat studii úprav přednádražního prostoru, uvažovalo se o dvou možných řešeních. V první variantě bylo technické řešení s podchodem ulice Jesenické, druhá varianta vycházela ze stávajícího stavu s přechodem. Obě studie začátkem letošního února posoudila komise dopravy a doporučila rozpracování varianty s přechodem. Předpoklad investičních nákladů řešení přednádražního prostoru na pozemcích města s přechodem, který zahrnuje autobusové zálivy, parkoviště, chodníky, veřejné osvětlení zeleň a mobiliář, je odhadován na 12 milionů korun,“ vysvětlila mluvčí šumperské radnice Andrea Jahnová.

Na stavbu chce šumperské radnice získat dotaci z Regionálního operačního programu, která by pokryla až pětaosmdesát procent nákladů.

„Akce je v souladu se strategickým plánem rozvoje města, a je zařazena v plánu na léta 2009 až 2011. V případě, že radnice nezíská dotaci z titulu, který je zaměřen na rozvoj dopravního systému, další šance bude žádost o dotaci z programu, který podporuje revitalizaci území,“ dodala Jahnová.

Velký problémem stísněného prostoru před šumperským nádražím je především parkování.

„Změnu k lepšímu určitě řada lidí uvítá, mně například vadí, že autobusové zastávky nejsou zastřešené a také parkovacích míst by mělo být určitě mnohem více, na to se nějak dříve zapomnělo,“ řekl důchodce Jiří Beran ze Šumperka.