VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šumperská firma Pars nova má miliardový kontrakt

Šumperk – Šumperská společnost Pars nova dodá Českým drahám čtyřiatřicet nových řídících vozů pro klasické vlakové soupravy s lokomotivou. Kontrakt za více než miliardu korun je naplánován na dva roky. Řídící vozy vzniknou přestavbou běžných osobních vagónů.

26.1.2010
SDÍLEJ:

Vnitřní posuvnaFoto: Pars

Původní vozy, které se budou v Parsu modernizovat, byly vyrobeny ve Vagónce Studénka v druhé polovině 80. let.

„Více než dvacet let staré vagóny kompletně přestavíme, zvýšíme jejich rychlost ze 120 na 140 km/h a samozřejmě dosadíme nové čelo se stanovištěm strojvedoucího a potřebnou technologií pro ovládání celého vlaku,“ vysvětlil generální ředitel společnosti Pars nova Tomáš Ignačák.

Další změny poznají především cestující.

„Kromě technologických změn budeme velkou pozornost věnovat také komfortu cestujících. Vůz bude klimatizovaný a obdrží nové textilem polstrované sedačky v příjemných barvách, které nabídnou jednasedmdesát míst k sezení. Zcela nové bude WC s uzavřeným systémem, které je uzpůsobené pro imobilní cestující. Pro ně také bude mít vůz široký nástupní prostor a plošinu na vyzvednutí,“ dodal Ignačák.

V oddíle pro cestující je pamatováno s místem pro dva invalidní vozíky. Vstupy na straně průchozího čela budou vybaveny dálkově ovládaným akustickým orientačním majákem pro nevidomé a otvíráním příslušných dveří pomocí slepecké vysílačky typu VPN.

Odpovídajícím způsobem bude také provedeno vnitřní označení Brailovým písmem a kontrastní provedení pro slabozraké.

Snadnou orientaci na cestě nebo poskytnutí informací při mimořádných událostech zajistí moderní audiovizuální informační systém. Ve voze bude také část vyčleněná pro objemná zavazadla a především pro jízdní kola.

„Řídící vozy umožňují rychlejší obraty souprav v cílových nebo v úvraťových stanicích, kde vlak mění směr své jízdy. Je to vlastně klasický vagón, který má na jednom čele stanoviště strojvedoucího, ze kterého dálkově ovládá lokomotivu na opačné straně soupravy,“ vysvětluje využití řídících vozů náměstek pro osobní dopravu Českých drah Antonín Blažek.

České dráhy plánují zařadit nové řídící vozy do souprav osobních a rychlíkových spojů vedených elektrickými lokomotivami. Provozovány budou především v Ústeckém, Pardubickém, Královéhradeckém a Jihomoravském kraji a uvažuje se s jejich nasazením také na rychlíky např. z Brna přes Břeclav do Olomouce nebo z Kolína do Ústí nad Labem.

Společnost Pars nova zahájila vlastní vývoj řídících vozů v roce 2003. Nový řídící vagón pro klasické soupravy je již třetím typem vyvinutým a vyráběným společností Pars nova v Šumperku a navazuje na velký řídící vůz pro motorové vlaky.

Autor: Hana Kubová

26.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Poláci lákají mladé na Jesenicku: Pojďte studovat k nám

Filtr pevných částic.
AUTOMIX.CZ
3

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Rozloučili jsme se

Týdenní informační servis pohřebních služeb ze Šumperska a Jesenicka.

O legendární a magické Sanatorce vyšla kniha

Grafička šumperského vlastivědného muzea Michaela Stuchlá je spoluautorkou čerstvě vydané knihy mapující bohatou historii bývalého plicní léčebny, které nikdo neřekne jinak, než Sanatorka.

Fiat po smyku vletěl do fabie, její řidičku vezli do nemocnice

Škodu za čtyřicet tisíc korun způsobil v Zábřehu dvaašedesátiletý řidič, který ve středu 20. září po poledni usedl opilý za volant vozu Opel Astra.

Ženu na chodníku smetlo auto, když stála u branky domu

Šofér hyundaie zřejmě nedával pozor a najel na chodník, kde smetl sedmdesátiletou chodkyni. Náraz ji odhodil na silnici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení