VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tady se rodí vlaky. Lidé si prohlédli prostory firmy Pars

Do prostor, v nichž se vyrábí, opravují a modernizují vlaky známé z železničních tratí Olomouckého kraje i celé republiky, mohla v sobotu 10. června zavítat veřejnost. Šumperský závod Pars nova uspořádal Den otevřených dveří.

11.6.2017 2
SDÍLEJ:

Den otevřených dveří firmy Pars, 10. června 2017.Foto: Deník / Krňávek Petr

V rozlehlé hlavní hale si mohli návštěvníci prohlédnout opravená vozidla různých typů i taková, na jejichž modernizaci pracovníci závodu právě pracují. Pro zájemce byly připraveny též komentované prohlídky výrobních prostor.

Lokomotivy a vagony najezdí během svého života několikanásobně více kilometrů než automobily či autobusy. Několikrát proto procházejí generální opravou, během níž jsou do šroubku rozebrány.

Velkou pozornost musí pracovníci věnovat například nápravám vozidel. Procházejí přísnými defektoskopickými zkouškami.

„Pokud by jediná náprava z celého vlaku zklamala, došlo by k obrovským škodám,“ objasnil projektant Karel Kobza, jeden z průvodců exkurzí výrobou.

S produkty podniku Pars nova se denně setkávají tisíce cestujících v Olomouckém kraji. Právě ze šumperských dílen pochází rozšířená motorová jednotka Regionova. Aktuálně se však podnik věnuje spíše opravám vagonů a lokomotiv.

Prostory firmy si prohlédly tisíce lidí.

„Vlaky mě zajímají, a když je jednou za několik let možnost se podívat do podniku, kde se vyrábí, je potřeba toho využít,“ řekl železniční nadšenec Jiří Knápek.

S šesti stovkami pracovníků patří závod k největším zaměstnavatelům v Šumperku. V letošním roce slaví sedmdesát let od svého založení.

„Firma byla postavena na zelené louce. Zajímavostí je, že v prvních letech zdejší prostory místo kotelny vytápěla parní lokomotiva,“ zmínil Karel Kobza. V současnosti patří Pars nova do skupiny Škoda Transportation a je jednou z nejvýznamnějších firem ve svém oboru v Česku.

Autor: Petr Krňávek

11.6.2017 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zábřeh urval proti Přerovu první výhru sezóny
21

Sulko začalo proti Přerovu parádně, potom se bálo o výsledek

Trenér Karel Trnečka

Mohelnice dala tři góly, přesto s Líšní doma neuspěla

Losiny opět vítězně, Dubicko je stále na nule

Ani na třetí pokus se nováček krajského přeboru z Dubicka nedočkal bodového zisku, když prohrál na hřišti Velkých Losin. Lázeňský tým naopak uspěl potřetí v řadě.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení