VYBRAT REGION
Zavřít mapu

VIDEO: Přes Moravičany už vlaky po tragédii jezdí

Moravičany - /VIDEO, FOTO/ Pravděpodobně chyba výpravčího stojí za nehodou dvou nákladních vlaků ČD Cargo, které se v noci z pátku na sobotu srazily na hlavním koridoru Praha – Olomouc mezi Moravičany a Mohelnicí na Šumpersku.

13.9.2008
SDÍLEJ:

Záchranáři se snaží vyprostit tělo strojvůdceFoto: DENÍK/Jan Kastner

Do vlaku převážejícího uhlí narazil poštovní expres. Jeho strojvůdce zemřel. Tělo šestačtyřiceti­letého muže vyprostili záchranáři až po třinácti hodinách. Obnovení tratě trvalo o čtyři hodiny déle.

V sobotu se ve 2.27 hodin ozval těsně před nádražím v Moravičanech ohlušující rachot, který zastavil dopravu na dlouhých sedmnáct hodin.

„Nákladní vlak jedoucí z Mohelnice zastavil před návěstidlem a zezadu do něj najel poštovní expres. Jeho lokomotiva vykolejila a s ní i další tři vagony. Strojvedoucí druhé lokomotivy nehodu nepřežil,“ popsal nehodu mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera.

Havárie vlaků patřících společnosti ČD Cargo si vybrala vysokou daň. Zemřel jeden člověk. Podle inspekce se na nehodě podepsala chyba člověka. „Jde o selhání lidského faktoru. Co bude dál, je věcí policie,“ řekl Kučera.

Podle dostupných informací nenese vinu ani jeden ze strojvedoucích, pravděpodobně selhal personál ve stanici Mohelnice. V době nehody nebyla kvůli opravám v provozu signalizace, železničáři se domlouvali prostřednictvím vysílaček nebo telefonu.

„S největší pravděpodobností zavinil nehodu výpravčí Českých drah. Zřejmě pustil na trať vlak, který tam neměl co dělat,“ prohlásila mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. „Rodinu strojvedoucího odškodníme. Budeme požadovat náhradu po viníkovi nehody,“ dodala Hradilová.

Situace na místě srážky začala být během chvíle kritická. Nehoda totiž na dlouhé hodiny uzavřela frekventovanou trať. „Noční vlaky, rychlíky a mezinárodní spoje jsme odklonili přes Brno. Spoje nabíraly velké zpoždění. Namísto regionálních spojů jezdily autobusy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský

Přestože České dráhy slibovaly otevření tratě už kolem poledne, musel mluvčí termíny několikrát posouvat. Nakonec po jedné koleji traťi mohli projíždět vlaky omezenou rychlostí v 19.02 hodin. V 21.30 hodin byla uvedena o provozu i druhá kolej.

„Předpokládali jsme, že vyšetřování příčin nehody skončí dříve. Do té doby jsme nemohli pracovat na zprovoznění. Posun otevření tratě způsobila i náročnost prací. Lokomotiva byla zaklíněná do vagónu a manipulace s ní byla velmi složitá. Jde o stroj, který váží osmdesát tun,“ vysvětlil zdržení Šťáhlavský.

„Škoda na lokomotivě činí tři a půl milionu korun, poškozeny byly dva vozy a koleje. V souštu jde o téměř pět milionů korun,“ řekl Kučera z Drážní inspekce.

Na Šumpersku se letos jedná o druhou tragickou nehodu na železnici. Na jaře na trati poblíž Postřelmova vlak srazil ženu, která na místě podlehla svým zraněním. Podle policistů se jednalo o sebevraždu.

V červnu se hrozivá nehoda odehrála na přejezdu ve u Nového Malína, kdy řidič osobního auta přehlédl signalizaci a vůz napasoval přímo do vlaku. Havárii ale přežil a nikdo nebyl zraněn ani ve vlakové soupravě.

Autor: Danuše Krčová

13.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Srpnové vedro. Ilustrační foto
24

Zpátky do plavek! Třicítky se vrací, víkend bude tropický

Nehoda u Bělé pod Pradědem 20.8.2017
4

Fabia letěla z kopce na střechu, dvě spolucestující zraněny

Šumperk rozezní pecky od Rammstein, Zábřeh hity od Kabátů

Kulturní přehled ze Šumperska a Jesenicka - 34. týden

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

ON-LINE: O bolestech zad i cvičení v práci

Co dělat, aby vás nebolela záda? Funguje Vojtova metoda i pro dospělé? A jak si třeba krátce zacvičit během pracovní doby? 

Tunelem pod Sedlem měly už deset let jezdit auta. Zbyl z něj pouhý sen

Ze Šumperku do Jeseníku za půlhodinku, bez popojíždění za pomalými kamiony, v zimě bez sněhu a závějí. Tak mělo už deset let vypadat cestování mezi jižní a severní částí Jeseníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení