Problematickou křižovatku mezi ulicemi Dr. E Beneše a M. R. Štefánika nahradí rondel. Doprava v centru města pak bude bezpečnější pro motoristy i chodce. Obě ulice jsou totiž především ve špičkách hodně zatížené. Při odbočování z vedlejší silnice na hlavní se řidiči musejí obrnit trpělivostí. Po rondelu by se motoristé mohli projet za dva roky. Zvažovalo se ale také osazení semaforů.

„Instalace světel by nebyla levnější než rondel, ten je navíc pro plynulost provozu vhodnější," uvedl šumperský starosta Zdeněk Brož s tím, že začátek samotné stavby je reálný v roce Předtím ještě město musí jednat s majiteli pozemků, přes jejichž parcely stavba povede. Na projekt je v akčním plánu rozvoje města vyčleněno osm set tisíc korun. Na podzim budou zastupitelé hlasovat, zda do tohoto strategického dokumentu zařadí i samotnou stavbu.

Řada motoristů by rondel na frekventovaném místě ocenila. „Křižovatka je to nepřehledná, protože je příliš rozlehlá. Zejména když je člověk na vedlejší, těžko udržuje přehled, zda nejede z hlavní silnice auto. Je tu také velký provoz," domnívá se řidič Jiří Kučera ze Šumperku.

Poslední ze čtyř šumperských okružních křižovatek byla dostavěna před koncem loňského roku v Temenické ulici a stála kolem dvanácti milionů korun.

Dopravní řešení se bude nyní hledat i pro další velký projekt, kterým je rekonstrukce autobusového nádraží v Jesenické ulici a takzvaného nádražního dvora, který se nachází na druhé straně silnice. Jak budou po rozsáhlé modernizaci velkého prostoru projíždět a hlavně odbočovat auta a autobusy, vyplyne až z připravované studie. Není vyloučeno, že na Jesenické přibude také rondel.

„Jsme teprve na začátku, takže bude zadána dopravní studie, která je klíčová pro samotné projektování. Důležité ale je, že spějeme k rekonstrukci archaického prostoru," dodal starosta Zdeněk Brož.