VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zašlé sídliště v Mohelnici se mění k lepšímu

Mohelnice – Rozkopané ulice a chodníky, mezitím se pohybuje těžká technika i chodci. Tak to teď vypadá na sídlišti Stanislavova v Mohelnici. To prochází razantní omlazovací kúrou.

1.11.2015 1
SDÍLEJ:

Letos na sídlišti Stanislavova v Mohelnici dělníci položí nové povrchy vozovek, které poznamenala rekonstrukce kanalizace, pracují také na obnově parkovišť a chodníků.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

O revitalizaci celé lokality se mluvilo už několik let. Čtyřicet let staré sídliště je typickou ukázkou socialistické panelákové výstavby i se všemi problémy, které to dnes přináší. Nejvíce chybějí parkovací místa, protože tehdy nikdo nepočítal s tím, že jednou bude mít auto každá rodina.

„Největším problémem je dnes parkování. Míst pro auta je málo a navíc jsou na některých z nich jen zatravňovací čtverce, takže když trochu zaprší, tak tam stojí voda. Pak nás také trápí stav chodníků, jsou totálně rozbité," popsal hlavní problémy Jaroslav Vašíček, který na sídlišti bydlí.

Práce budou rozvržené do dvou let. „Letos se obnoví povrch vozovek a udělají přípravné práce na stavbu parkovišť a chodníků. Budou se také muset přeložit telefonní kabely, protože sondy ukázaly, že místy jsou zakopané málo hluboko," přiblížil letošní objem prací starosta Mohelnice Pavel Kuba.

Projektová dokumentace řeší revitalizaci celé lokality. „Kromě rekonstrukce vozovek, chodníků a veřejného osvětlení se počítá s opravami stávajících parkovacích ploch a stavbou velkokapacitního parkoviště. V parčíku u restaurace ve vnitrobloku přibudou lavičky. Památník obětem druhé světové války, který tam dnes je, hodláme přemístit na městský hřbitov," popsal některé z chystaných změn mohelnický starosta.

Sídlištěm se bude vinout také cyklostezka. Ta usnadní cestu do práce zaměstnancům dvou největších firem ve městě – Siemensu a Helly. V budoucnu ji bude možné napojit na už hotové cyklostezky směrem na Libivou i na Moravičany, takže kolaři budou moci bezpečně projet napříč městem.

Most přes říčku Mírovku stavební firma upraví tak, aby byl bezbariérový a snadno se přes něj dostali i vozíčkáři nebo maminky s kočárky. U lávky bude na vozovce zpomalovací práh, který přibrzdí řidiče, protože v sousedství je základní škola.

Projekt počítal s náklady kolem třiceti milionů korun. Ve výběrovém řízení se ale cenu podařilo podstatně snížit. Zvítězila v něm společnost Eurovia, která nabídla cenu 19,2 milionu korun včetně daně z přidané hodnoty. Veškeré práce mají být hotové do konce července příštího roku.

Autor: Michal Krestýn

1.11.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jak reklamovat koupený dům či byt

Zábřeh urval proti Přerovu první výhru sezóny
21

Sulko začalo proti Přerovu parádně, potom se bálo o výsledek

Mohelnice dala tři góly, přesto s Líšní doma neuspěla

Přestože v sobotním domácím utkání proti Líšni dali tři góly, tak neuspěli. Nově složený celek Mohelnice se na úvod letošní MSFL stále hledá, po třech duelech má na kontě jediný bod.

Losiny opět vítězně, Dubicko je stále na nule

Ani na třetí pokus se nováček krajského přeboru z Dubicka nedočkal bodového zisku, když prohrál na hřišti Velkých Losin. Lázeňský tým naopak uspěl potřetí v řadě.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda na D1 zablokovala tah z Olomouce na Ostravu

Pět hasičských jednotek zasahovalo v sobotu před druhou hodinou odpoledne u hrozivě vypadající nehody na dálnici D1 mezi Olomoucí a Ostravou, a to poblíž sjezdu na Bělotín. Nákladní vůz s cisternou dostal z dosud nezjištěných příčin smyk, narazil do svodidel a začal hořet.

Billboardy musí od silnic pryč, nepůjde to lehce

Už jen dva týdny zbývají do chvíle, kdy by z dálnic a silnic první třídy měly zmizet bill-boardy. Novela zákona o pozemních komunikacích určuje kolem důležitých cest ochranná pásma, v nichž nesmějí poutače stát a rozptylovat motoristy. V Olomouckém kraji je takových míst několik a krajský úřad se už nyní obává soudních tahanic o to, aby poutače z blízkosti silničních tahů zmizely.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení