VYBERTE SI REGION

Železnice do Jeseníku se změní v jedno velké staveniště

Hanušovicko, Jesenicko – Rok rekordních oprav zažije železnice z Bludova do Jeseníku. Během letoška se na osmapadesátiki­lometrovém úseku uskuteční hned čtyři stavební akce za bezmála dvě miliardy korun. Lidé kvůli tomu budou muset cestovat náhradními autobusy. Výluky začnou v polovině března.

27.2.2016
SDÍLEJ:

Na jesenickém nádraží začaly přípravné práce na jeho velkou rekonstrukci. Dělníci zde rozebírají nevyužívané dřevěné skladiště.Foto: DENÍK/Petr Krňávek

Koleje budou stavbaři rekonstruovat mezi Jindřichovem a Lipovou-lázněmi a mezi Olšany a Hanušovicemi.

Kompletní přestavbu podstoupí i dvě klíčové železniční stanice: Hanušovice a Jeseník.

Mezi Bludovem a Hanušovicemi stavbaři navážou na práce z minulého roku. S rekonstrukcí loni skončili u papírenské vlečky v Olšanech.

„Další výluka bude zahájena 14. března," informoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

V polovině dubna má začít velká obnova železniční stanice Hanušovice. Přibydou zde například bezbariérová nástupiště.

Provoz bude zajišťovat nové zabezpečovací zařízení, které v budoucnu umožní řídit dopravu dálkově.

V květnu pak mají odstartovat práce v úseku mezi Jindřichovem a Lipovou-lázněmi. Tato akce se měla uskutečnit již v minulém roce, ale zhotovitelská firma práce provést nezvládla a od smlouvy odstoupila. Správa drah tak musí vybrat novou.

„V současnosti probíhá soutěž na zhotovitele, předpoklad otevírání obálek je 28. března," sdělil mluvčí Illiaš.

V Jeseníku už začali

Poslední velkou investicí bude rekonstrukce železniční stanice Jeseník.

I zde vzniknou bezbariérová nástupiště a provoz bude řídit nové zabezpečovací zařízení. Přípravné práce už běží.

Skupina dělníků rozebírá nepoužívaný dřevěný sklad ve východní části nádraží.

Práce ve stanici umožní jesenické radnici vybudovat v jejím těsném sousedství obratiště a zastávku pro autobusy.

Spoje odtud jezdí do lázní, centra města a Zlatých Hor. Pasažéři se nyní při špatném počasí nemají kde schovat.

„Pod místem obratiště a zastávky jsou sítě. Jakmile je dráhy přeloží, budeme moci nastoupit my," řekl starosta Jeseníku Adam Kalous.

Práce, které svým rozsahem nemají na horské trati za poslední desítky let obdoby, se výrazně dotknou cestujících. Většinu roku budou muset cestovat náhradními autobusy.

„Velké výluky jsme už zažili loni. Je to nepříjemné, do autobusu jen stěží dostanete velký batoh nebo jízdní kolo," řekl Marek Černý, který vlakem po trati 292 jezdí několikrát měsíčně.

„Špatné je, že zároveň bude zavřená silnice přes Červenohorské sedlo. Jesenicko tak bude docela odříznuté," dodal.

Přehled stavebních akcí na trati 292
Revitalizaci úseku Bludov – Hanušovice
Termín: 14. dubna až 3. října
Cena: 843 milionů korun
Náplň stavby: Rekonstrukce kolejí, výhybek, přejezdů, nástupišť, mostů, propustků a související železniční infrastruktury. Rekonstrukce stanic Ruda nad Moravou, Bohdíkov a přestavba všech zastávek v uvedeném úseku.

Rekonstrukce stanice Hanušovice
Termín: 14. dubna až 3. října
Cena: 336 milionů korun (předpoklad)
Náplň stavby: Kompletní přestavba železniční stanice, vybudování nových bezbariérových nástupišť, instalace nového zabezpečovacího zařízení, které v budoucnu umožní dálkové řízení provozu.

Rekonstrukce trati Jindřichov – Lipová-lázně
Termín: květen až říjen
Cena: 550 milionů korun (předpoklad)
Náplň stavby: Rekonstrukce kolejí, výhybek, přejezdů, nástupišť, mostů a propustků, kabeláže, staničního osvětlení a rozvodů.
Rekonstrukce stanice Jeseník a trati do Lipové-lázní
Termín: 15. března až 21. června
Cena: 218 milionů korun
Náplň stavby: Přestavba železniční stanice Jeseník, nová bezbariérová nástupiště, instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení.

Autor: Petr Krňávek

27.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

AKTUALIZOVÁNO
Krysztof Starnawski při hledání dna Hranické propasti

Potvrzeno: Hranická propast je nejhlubší na světě!

Hranice – Hranická propast je oficiálně nejhlubší propastí na světě s naměřenou hloubkou 404 metrů pod vodou.

Děti v Lesnici procestovaly Evropu, bavily se a ochutnávaly na Dni jazyků

Lesnice – Jako v babylonské věži to vypadalo ve čtvrtek 29. září v kulturním domě v Lesnici. Děti z místní školy a školky poznávaly kulturu a jazyky různých evropských zemí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies