Šéf Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös hovoří o modelu Wraith jako o autě, které bylo pro automobilku zlomové. Velké dvoudveřové kupé s obřím výkonem totiž přilákalo k automobilce nové a mladší zákazníky, kteří nechtěli usedlejší sedany. I proto vzdává britská značka modelu takovou poctu.

  • Prohlídněte si detaily vozu na videu níže.
Zdroj: Youtube

Všech 12 vozů ve speciální rozlučkové edici bude k mání v nezvyklém barevném provedení. Při pohledu z boku totiž vůz začíná šedou barvou a v půlce přechází do černé. Černá je pak i celá střecha nebo kapota s maskou chladiče. Rolls-Royce říká, že speciální lakování s barevným přechodem je jedno z technicky nejsložitějších v historii automobilky.

Až křiklavě mohou pak na někoho působit žluté doplňky, ty však odkazují do historie. Lakování a celkové pojetí vozu je totiž inspirováno rychlostním speciálem Thunderbolt, který v roce 1938 dosáhl na solných pláních jezera Bonneville rekordní maximální rychlosti 575 kilometrů v hodině.

Rolls-Royce Cullinan
Leoš Mareš si na videu dělá legraci z Rolls-Royce. Prý má nejojetější na světě

Vůz z leštěného hliníku, vybavený dvojicí leteckých dvanáctiválců Rolls-Royce, měl při svojí rekordní jízdě na bocích namalovaný černý šíp se žlutou tečkou, díky kterému mohl být lépe zaznamenán časomírou při průjezdu. Finální edice kupé Wraith si tedy od speciálu, řízeného kapitánem Georgem E. T. Eystonem, bere jak název Black Arrow, tak zbarvení.

Právě kontrastní žlutá byla vybrána na linky na pokličkách kol, na rámečky v nárazníku nebo na vzpěry, rýsující se za maskou chladiče. Žlutá jsou také přední sedadla, volant a další detaily v interiéru. Krom toho se mezi sedadly nachází hliníkový model speciálu Thunderbolt, výplně dveří mají laserem udělané „popraskání“ evokující povrch solné pláni, a na dekoru před spolujezdcem se nachází schématická kresba dvanáctiválcového motoru.

Specialitou je také pro Rolls-Royce typický strop s hvězdnou oblohou, který zde má rekordních 2 117 hvězd. Ty jsou poskládány do obrazce oblohy, která byla vidět nad solnou plání Bonneville v den, kdy zde padl rychlostní rekord.

Běžně se výkony u vozů Rolls-Royce neuvádí, protože výkon je zkrátka „dostatečný“. U poslední edice se ale sluší říci, že dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru, schovaný v prostoru pod soškou Spirit of Ecstasy v karbonovém provedení, nabízí 624 koní a 870 Nm točivého momentu.

Dvoumístný kabriolet Mercedes 230 SL má přezdívku Pagoda. Vyráběl se v letech 1963 až 1971.
Pagoda má 60 let. Mercedes slaví kulatiny úžasného roadsteru 230 SL

Stejně jako všechny Rolls-Royce, je i finální verze Wraith Black Arrow nádherným kusem automobilové techniky. Zároveň je však smutnou připomínkou toho, že éra velkých a zajímavých motorů v autech tohoto ražení pravděpodobně definitivně končí.