V rámci strategie Stellantis Pro One představily značky Citroën, Fiat, Opel a Peugeot kompletně obnovené portfolio dodávek pro profesionály. Jsou tu kompaktní modely, ale i středně velké a velké dodávky známých názvů.

Jmenovitě se jedná o následující:

  • Citroën představil kompaktní Berlingo, středně velké Jumpy a velký Jumper.
  • Fiat ukázal Doblo, Scudo a Ducato
  • Opel má novinky Combo, Vivaro a Movano
  • Peugeot odhaluje Partner, Expert a Boxer
  • Nad rámec čtyř u nás známých značek byla ještě představena modelová řada dodávek britského Vauxhallu a do konce roku dorazí americký Ram ProMaster EV

Modely každé značky dané velikosti jsou vždy „sourozenci“ – to znamená, že staví na stejné technice a mají stejné parametry, liší se pouze detaily v designu. Všechny modely také představují primárně elektrické verze, ale k mání budou hned od začátku prodejů i spalovací motory a od roku 2024 také vodíkové verze s palivovým článkem.

Nejmenší dodávky – tedy Citroën Berlingo, Fiat Doblo, Opel Combo a Peugeot Partner, nabídnou užitný objem až 4,4 metru krychlového. V případě elektrického pohonu půjde o elektromotor s výkonem 136 koní, který v kombinaci s 50 kWh baterií dosáhne dojezdu až 330 kilometrů. Nejmenší vozy půjde jako jediné koupit i s benzínovým motorem, konkrétně s tříválcem PureTech o výkonu 110 koní. Naftové motorizace zastoupí čtyřválce BlueHDi o výkonech 100 a 130 koní.

Víte, odkud pocházejí slavné automobilové značky?
KVÍZ: Znáte původ slavných automobilových značek? Bezchybně je zvládne málokdo

Větší dodávky – konkrétně Citroën Jumpy, Fiat Scudo, Opel Vivaro a Peugeot Expert už do svých nákladových prostorů pojmou až 6,6 metrů krychlových. Elektrické verze dostanou opět motor o výkonu 136 koní a u baterie půjde vybírat menší 50 kWh s dojezdem až 230 kilometrů, případně větší 75 kWh s dojezdem 350 kilometrů. Spalovací motory jsou naftové BlueHDi, poskytující výkon 120, 145 nebo 180 koní.

Zbývá největší řada zastoupená modely Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano a Peugeot Boxer. Do nich se vejde až 17 metrů krychlových. I největší modely nabídne koncern jako elektromobily, tentokrát dosahující výkonu 270 koní a díky kapacitě baterie 110 kWh i dojezdu 420 kilometrů. Naftové motory vyjedou s výkony 120, 140 nebo 180 koní.

Všechna auta se pochlubí novými kabinami, v jejichž výbavě nechybí desetipalcové infotainmenty s mobilní konektivitou, ale i asistenční systémy řidičů. Větší modely v elektrických variantách nabídnou také rozhraní e-PTO (Electric Power Take Off), umožňující využít energii z trakční baterie pro přestavby a vestavby.