Až dosud na karosérii všech generací modelu Hyundai Santa Fe vládly obliny. A to už tento vůz nabízí korejská automobilka od počátku tohoto tisíciletí.

Páté pokračování příběhu Santa Fe ovšem mění zavedené pravidla hry. Jak exteriér, tak i interiér je řešen geomertrickými tvary. Třeba záď může na někoho působit až příliš stroze, ale příď je naopak současně elegantní, sportovní i navýsost moderní. Navíc ho snadno poznáte díky originální grafice světel pro denní svícení. Ta tvoří písmeno H. Auto jsem měl možnost prozkoumat při první statické ukázce v golfovém rezortu Čeladná, kam ho dovezlo tuzemské zastoupení značky.

Podívat se na něj můžete i vy v naší fotogalerii.

Stejně jako někteří další kolegové jsem se nemohl ubránit dojmu, že designéři se tak trošku inspirovali u již existujících modelů britské značky Land Rover, ale přidali i řadu svých nápadů.

Největší předností tohoto modelu je jeho prostornost. Však je to také pořádný kus auta. Na délku měří 483 centimetrů a nápravy jsou od sebe vzdálené 2915 milimetrů.

Oba vozy jsme prověřili na stejné trase severozápadně od hlavního města
Vodíkový Hyundai a elektrická Škoda na shodné trase. Více bodů získalo Nexo

I za vztyčenou třetí řadou sedaček (Santa Fe totiž opět umožňuje převoz až sedmi lidí) je ještě poměrně použitelný prostor na nějaká ta zavazadla. Naopak, když se druhá a třetí řada sedadel sklopí do podlahy, vznikne rovná a dostatečně dlouhá plocha třeba i pro přespání dvojice lidí.

Na oficiální video předstaující vůz dynamicky se můžete podívat zde:

Zdroj: Youtube

Logické ovládání  a chytré nápady

Vývojáři Hyundai vymysleli v interiéru i několik řešení, které u konkurence nenajdete. Třeba do boxu pod středovou loketní opěrkou vpředu mají přístup jak lidé sedící na předních, tak i ti na lavici ve druhé řadě. Víko se totiž dá zvedat ve dvou směrech.

Zejména starostlivé maminky budou rády za možnot nechat si dezinfikovat často používané předměty (mobily, klíče a podobně) v přihrádce na palubní desce u spolujezdce.

Praktické jsou třeba háčky na zadní straně opěradel předních sedaček, v kufru jsem objevil jak konektor USB, tak také zásuvku s napětím 230 Voltů.

Každý model Hyundai nyní vypadá úplně jinak. Ioniq 6 je oblý
Obliny zaujmou a zpříjemní jízdu: Test elektromobilu Hyundai Ioniq 6

Dominantou v interiéru vpředu jsou dva do jednoho celku propojené displeje. Pod nimi se ale nachází panel pro ovládání klimatizace s otočnými prvky. Volič automatické převodovky je na sloupku volantu a spínač parkovací brzdy vlevo od volantu na palubní desce. To umožnilo plně vyčlenit středovou konzolu pro ukládání nejrůznějších předmětů. Vzniklu ta také přihrádka pro indukční nabíjení dvou telefonů naráz.

Na trh se vůz dostane během dubna či května. Ceníky ale podle mluvčího českého zastoupení Davida Pavlíčka budou odtajněné již v lednu.

Zákazníci budou moci volit ze dvou motorizací, které jsou elektrifikované. Buď půjde Santa Fe koupit s klasickým hybridem s výkonem 230 koní, případně s plug-in hybridním pohonem. V něm souhrnný výkon spalovacího agregátu a elektromotoru dosahuje dokonce 290 koňských sil.