Dívám se na modernizovanou žluto-zelenou motorovou jednotku vozící cestující z Jeseníku do Krnova a zpět a zajíždějící do polské železniční stanice Glucholazy, kde vlaky úvraťují. Nástup a výstup je zde možný až od roku 2006.

Glucholazy leží v tzv. Horním Slezsku, které v Sedmileté válce s Pruskem v 18. století prohrála Marie Terezie. Město leží na soutoku Bělé Jesenické a Starynie u česko-polské státní hranice, má 13 tisíc obyvatel.

Saša Rašilov.
Saša Rašilov: Mám radost, že kampaň za hledání židovských náhrobků, inspiruje

Město během druhé světové války neutrpělo téměř žádné válečné škody. Původní německé obyvatelstvo nahradili polští přesídlenci z východních území postoupených Sovětskému svazu. Prochází tudy peážní trať č. 292 Šumperk – Krnov. V minulosti se jednalo o lázeňské město.

Železnice zde byla dokončena v roce 1875. Nádražní budova z červených cihel a krytá dřevěná nástupiště ve stejné barvě jsou postaveny v pruském stylu.

Nedávno byly dřevěné sloupy a střecha nástupišť zbaveny nevkusné zelené barvy, zakonzervovány a natřeny hnědou barvou, která lépe ladí s celkovou architekturou nádraží.

Čtvrtá  olympiáda v projektu Florbalová klání - koloběžková snažení – ZŠ Česká Ves.
Mladí florbalisté ze ZŠ Česká Ves bodovali na čtvrté mezinárodní olympiádě

Na konci nástupišť jsou kryté schody do podchodu, ten lidé příliš nevyužívají, lidé míří k nádražní budově a od ní přes koleje.

Dnes zde zajišťují dopravu České dráhy čtyřmi páry spěšných vlaků z Krnova do Jeseníku a zpět.

Peážní trať je v dnešní obvyklé terminologii název pro vnitrostátní železniční dopravu mezi dvěma místy na území jednoho státu přes území druhého státu na základě dohodnutých podmínek.

Lenka Hoffmannová

Za poutavé snímky a reportáž z cesty velmi děkujeme Lence Hoffmannové.

Kaktusy a tilandsie si získaly srdce Karla Machyla z Hranic.
PODÍVEJTE SE: Kaktusaření je vášeň aneb Krása s vůní dálek a dobrodružství