„Trochu riskantní krok bylo zařadit do repertoáru přenosy z předních evropských operních a baletních scén. Sice jsem věřil, že i tento žánr si diváky najde, ale přesto mě velký zájem překvapil. Na představení zprostředkované přes satelit chodí i lidé, kteří jinak kino třeba nenavštěvují," řekl Kamil Navrátil. Například nedávný přenos Labutího jezera v podání Národního baletu v Londýně přišlo shlédnout 341 diváků. Kapacita kina je přitom jen o pětatřicet míst větší. Naopak na sedmi Českými lvy oceněný film Cesta ven nedorazil vůbec nikdo.

Kamil Navrátil.Kamil Navrátil nešéfuje bezvýznamnému podniku, i když má pod sebou jen pár zaměstnanců. Šumperské kino se totiž řadí mezi nejúspěšnější jednosálová kina v České republice. Trefit se do vkusu diváků není ale pro ředitele kina jednoduché podobně jako pro samotné filmaře, producenty i distributory.

„Sestavování programu je poměrně složité, nejen proto, že do poslední chvíli neznáme u některých filmů stopáž. Je s tím spojená i značná administrativa, vyjednávání s distributory či Ochranným svazem autorským. Také se snažím, aby měl měsíční program co nejpestřejší dramaturgickou stavbu, zařazujeme i nové žánry. Měl by si prostě vybrat každý, od dětí až po náročné diváky. Například cestopisná přednáška doplněná promítáním o cestě trabantem po jižní Americe měla poměrně slušný úspěch," dodal Kamil Navrátil.

Šéf šumperského kina je také filmovým fandou, bez toho by svou profesi snad ani dělat nemohl. České snímky z posledních let hodnotí poměrně kladně a to především ty, které se natáčely v šumperském regionu. Po filmu Krásno v režii Ondřeje Sokola to byla třeba Díra u Hanušovic.

„Na film Krásno jsme měli návštěvnost kolem pěti tisíc diváků, řada lidí byla zvědavá hlavně na scény, které se točily v Šumperku. Ale Krásno jsem sledoval i v místě poměrně vzdáleném, reakce diváků byla vstřícná. Šumperk se jim ve filmu líbil," uzavřel Kamil Navrátil.