Původně měl být provoz obnoven 31. května. Od neděle České dráhy cestujícím zajišťují náhradní autobusovou přepravu.

Osobní vlak zde vykolejil poté, kdy narazil do masy kamení, které se samovolně ze svahu nad tratí uvolnilo. Při nehodě se nikdo nezranil, ve vlaku časně ráno nikdo necestoval, ale hmotné škody se vyšplhaly nejméně na 300 tisíc korun.

„Ukázalo se, že svah je stále nestabilní a hrozilo nebezpečí dalšího sesuvu. Podle doporučení geologa bylo nutné odstranit další části skály. Vlaky pak zde budou projíždět rychlostí sníženou na dvacet kilometrů v hodině,“ sdělil Tomáš Drvota.

Na trati mezi Hanušovicemi a Starým Městem se jedná již o druhé vykolejení vlaku, také v prosinci loňského roku lokomotiva narazila do kamenů, které napadaly na koleje.

„Skála, která je součástí svahu nad tratí, je tvořena horninou břidlicového charakteru, která se snadno láme a velký vliv na ní má také počasí. V zimě se často střídaly teploty, nyní po velkém suchu pršelo, takže voda se dostala do puklin a hornina se tak dala do pohybu,“ vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Podle geologa Stanislava Štábla z chomutovské firmy Strix, která na místě prováděla sanační práce, je úsek zmíněné trati řazen mezi rizikové.

„Po letošní zimě se je stav horniny opět v horším stavu než před rokem a bude nutné provést další sanační opatření. To také vyplývá z našeho posudku, který jsme ve středu předali Správě železniční dopravní cesty. Nejdůležitější práce by měly být hotové ještě letos,“ uvedl geolog.