„Řidička Škody Forman mířila z Bohdíkova, před nechráněným železničním přejezdem v Aloisově si ale nevšimla přijíždějícího vlaku. Ten jel povolenou rychlostí pětašedesát kilometrů v hodině. Strojvedoucí před přejezdem zahoukal a řidička začala intenzivně brzdit. Přední část vozu se ale dostala na koleje. Vlak auto odhodil do vzdálenosti zhruba deseti metrů,“ popsal mluvčí šumperské policie Josef Bednařík.

Ve spěšném vlaku, který mířil z Mikulovic do Olomouce, cestovalo přibližně devadesát lidí. Nikdo z nich se nezranil. Na místě zasahovali také hasiči.

Vyšetřováním nehody se kromě policie zabývá také drážní inspekce.

„Jednalo se o přejezd, který byl označen výstražnými kříži. Pro nás je nehoda celkem jasná, zavinění nebylo na straně strojvedoucího,“ sdělil Zdeněk Neusar z Drážní inspekce. Provoz na trati se podařilo obnovit krátce přes osmou hodinou ráno. Drážní inspekce škodu na lokomotivě vyčíslila na 25 tisíc korun, což je daleko více než u havarovaného Formana. .

Letos se na Šumpersku jedná o první nehodu na železničním přejezdu. Naposledy se karambol na kolejích stal loni v červnu poblíž Krásného, kdy řidič terénního auta pravděpodobně přehlédl světelnou signalizaci a vlak narazil do zadní části vozu. Řidič, který cestoval ve voze sám, vyvázl pouze s oděrkami.

Na Šumpersku nejsou nehody na železničních přejezdech nijak časté, zpravidla ale končí tragicky. Naposledy se šumperském regionu nehoda se smrtelným zraněním na přejezdu odehrála před třemi lety.

Výsledky policejních kontrol, které se zaměřují na dodržování předpisů na železničních přejezdech ovšem nejsou příliš optimistické. Při jedné z loňských celostátních dopravních akcí bylo zjištěno pochybění u každého patnáctého řidiče.

„Nejčastěji se jednalo o porušení maximální povolené rychlosti, policisté ale také zaznamenali tak závažné přestupky jako je nezastavení před značkou Stop a nerespektování výstrahy na přejezdu,“ potvrdil náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.