Jedním ze zastavených vozů byla i bílá firemní dodávka řízená mužem z Králík.

„Nejsem si žádného přestupku vědom, ale policisté tvrdí, že mají všechno zdokumentované kamerou. Tvrdí, že jsem přejel dvojitou čáru a navíc donutil řidiče náklaďáku v protisměru uhnout. Ale to je přece normální, že při tomto manévru vozy z protisměru uhýbají, rozhodně jsem nikoho neohrozil. Uvidíme, co při správním řízení ukáže záznam,“ pokrčil rameny posmutnělý řidič.

Pokud se jeho přestupek prokáže, nejen že zaplatí několikatisícovou pokutu, ale také na čas přijde o papíry. „Je to těžké, když vás tlačí, abyste přijel načas. Spěchá každý,“ dodal šofér.

Na dalším policejní stanovišti hlídka zastavila starší mercedes, jehož řidič neměl zapnuté bezpečnostní pásy. Za přestupek zaplatil stokorunu. Policistům tvrdil, že má od lékaře potvrzení, že pásy používat nemusí.

„Bohužel jedeme z dovolené a potvrzení nemůžu najít. Ale papír od lékaře mám, nemůžu pásy používat kvůli psychickému bloku,“ řekl řidič, který schránku s doklady ve voze prohledával marně.

Vrtulník, který nad Mohelničákem kroužil, je skutečně postrachem řidičů. Pohybuje se totiž ve výšce kolem 300 metrů, takže si ho ze země nikdo z osádek aut ani nevšimne. Jenže kamera přiblíží i na tuto vzdálenost poznávací značku i obličej řidiče. Osádku kromě pilota tvoří ještě navigátor a dopravní policista. Když kamera odhalí přestupek, vrtulník auto ze vzduchu sleduje k policejnímu stanovišti na zemi.

„Po celou dobu běží záznam, který nemůže být přerušen až do doby, kdy hlídka vůz zastaví. Pokud by tomu tak nebylo, byl by problém přestupek dokázat, obratný právník by našel skuliny,“ vysvětlil vedoucí šumperského dopravního inspektorátu Pavel Havlena.

V dalších hodinách se měl vrtulník přesunout nad silnici přes Bludovský kopec, monitoring ale zmařilo počasí, a tak se stroj vrátil na základnu.

„Tato akce byla většího rozsahu, zaměřená na úseky častých vážných dopravních nehod. Rozhodně připravujeme další,“ upozornil mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň.