Mladý řidič při nehodě vyjel patrně ve velmi vysoké rychlosti mimo silnici. Jeho vůz se vymrštil do vzduchu, přeletěl plot a ve výšce několika metrů narazil do štítu rodinného domu. Řidič střet nepřežil.

Smrt v autě. Auto řízené mladíkem napálilo až pod střechu domu

Místo nehody se nachází na začátku Uhelné na rovném úseku, na který se napojuje nedávno vybudovaný obchvat Javorníku. Přímá silnice svádí řidiče k překračování povolené devadesátikilometrové rychlosti.

Podle jednoho z obyvatel Javorníku není překračování rychlosti na obchvatu výjimečné. „Motorky na něm jezdí běžně 220 kilometrů v hodině. Každý to zkouší, rovinka k tomu svádí. Já jsem tu taky jel stošedesátkou, ale už to nechci nikdy zkoušet. Chtělo by to dát k Javorníku retardéry, k Uhelné bych je dal taky," řekl jeden z obyvatel Javorníku, který si nepřál uvést své jméno. Redakce jej však zná.

Nová komunikace vede přes Javorník. Ve městě je povolená nejvýše padesátka. Radnice nechala při stavbě obchvatu vybudovat z vlastních prostředků přes silnici přechod pro chodce. Ten využívají i malé děti. Problém s překračováním rychlosti zaznamenala také starostka města Irena Karešová.

„Nemůžu říci, že je to u všech, ale viděla jsem několik řidičů, kteří určitě nejeli padesátikilometrovou rychlostí. Sama vnímám, že naši i polští řidiči obchvat berou dá se říct jako dálnici," řekla Karešová.

Podle policejní mluvčí Terezy Neubauerové dopravní policisté na javornickém obchvatu měří rychlost v rámci své služby pravidelně. „Protože se jedná o přehledný úsek, ve kterém řidiči hlídku již z dálky monitorují, nejsou zde naměřeny enormní rychlosti. Policisté budou nezávisle na dopravní nehodě provádět preventivní činnost v tomto úseku i nadále," řekla Neubauerová.

Obyvatelé Javorníku by se měli u obchvatu dočkat většího bezpečí.

„Už jsme avizovali Ředitelství silnic a dálnic, že bychom chtěli změnit značení tak, aby bylo viditelnější. Protože po přechodu chodí děti, maminky s kočárky. Chceme zkvalitnit označení přechodu a jestli je to možné, tak i začátku a konce města. V tomto směru jsme už dali nějaké podněty. Zatím je to v řešení, protože úsek obchvatu ještě není zkolaudovaný," řekla Karešová.

„Již v minulosti se jednalo s představiteli města o řešení problému dojezdu řidičů do obce. Bylo navrhováno zřídit ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic takzvanou opticko-akustickou brzdu," uvedla policejní mluvčí Tereza Neubauerová. Jednalo by se o příčné pruhy přes vozovku, které se postupně zhušťují a jsou vyrobené ze zvučícího materiálu.

Zda po otevření obchvatu přibyly problémy s rychlostí i v Uhelné, to si tamní starosta Ludvík Juřík netroufá laicky posoudit. V obci nicméně připravují instalaci radaru se záznamovým zařízením.

„Pomocí něj bychom měli možnost vyhodnotit dodržování rychlosti, ale i hustotu provozu podle denní doby i v jednotlivých dnech v týdnu. Chceme si udělat obrázek, jak to tu vypadá," sdělil Juřík.

Zařízení by mělo nějakou dobu fungovat inkognito. Poté chtějí v Uhelné dát do obce radar se světelnou tabulí, na které by řidiči viděli rychlost svého vozu. „Uvidíme, jak se situace změní. Hlavně co se rychlosti týká," doplnil Juřík.