Neštěstí se stalo ve čtvrtek krátce po půl desáté večer na hlavní trati mezi Olomoucí a Prahou nedaleko železniční stanice Zábřeh na Moravě.

Provoz na železničním koridoru byl přerušen na několik hodin.

„Vlak jedoucí z Prahy do Bohumína se střetl s dvěma osobami, na místě byly usmrceny. Nehoda se stala v místech veřejně nepřístupném, ti lidé tam neměli ze zákona co dělat," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Doprava na trati byla podle něj obnovena v pátek před druhou hodinou ráno.

Podle mluvčího Zdravotnické záchranné služby Olomouckého kraje Pavla Vysloužila se dvojici nedalo nijak pomoci.

„Těla byla v takovém stavu, že oběti nebylo možné na místě identifikovat," konstatoval Pavel Vysloužil.

Okolnostmi tragédie se nyní zabývá policie.

„Strojvedoucí uvedl, že viděl před vlakem dvě osoby, které přebíhaly z levé strany kolejí na pravou. Použil rychlobrzdu a vlak zastavil po ujetí téměř devíti set metrů," sdělil krajský mluvčí policie Josef Bednařík.

Policie zatím neví, zda se jednalo o muže či ženy, identifikaci dvojice by měla napomoci soudní pitva.

Soupravy Pendolina Zábřehem projíždějí nejméně stočtyřicetiki­lometrovou rychlostí.

Letos na Šumpersku již sedm mrtvých

Letos na Šumpersku pod koly vlaku zemřelo již sedm lidí, což v regionu bude tento rok zřejmě smutný rekord.

Naposledy se podobná nehoda stala na sklonku července v Lupěném u Zábřehu. Devětačtyřicetiletý muž z Olomouce skočil před projíždějící vlak mířící z Prahy do Havířova. Na místě byl mrtev. Neštěstí se stalo přímo v železniční stanici.

V červenci v prostoru zábřežského vlakového nádraží muž vstoupil do kolejiště před projíždějící soupravu.

Předtím 19. července zemřel člověk pod koly mezinárodního expresu na nádraží v Mohelnici.

Ve statistice figuruje tragické kolize ze sklonku června. U zastávky v Lupěném přišel o život sedmatřicetiletý muž. Není jasné, zda si přes trať zkracoval cestu, nebo se jednalo o sebevraždu.

Na Velikonoční pondělí 6. dubna se stala fatální kolize na přejezdu v Lidické ulici v Šumperku. Střet s vlakem nepřežil devětatřicetiletý cyklista, který nerespektoval světelné a zvukové znamení signalizačního zařízení. Zemřel po nárazu do boku lokomotivy.

Čísla, které shromažďuje Drážní inspekce, jsou znepokojivá. Například loni při více než čtyř tisících mimořádných událostí na všech drahách v České republice zemřelo téměř tři sta lidí. Letos bude počet mrtvých zřejmě vyšší.

„Ve většině případů se jedná o nehody zpravidla zapříčiněné nepozorností řidiče či chodce. Na sebevraždy připadá přibližně třetina kolizí, ale pokud nemáme doložené, že se jedná skutečně o dobrovolný odchod ze života, události vedeme jako nehody," vysvětlil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.