„Šestasedmdesátiletý cyklista na elektrokole při sjíždění kopce nepřizpůsobil rychlost jízdy zejména svým schopnostem, vlastnostem kola a dopravně technickému stavu a povaze pozemní komunikace. Při průjezdu mírné pravotočivé zatáčky vyjel do protisměru, kde narazil do protijedoucího vozidla Fiat Ducato,“ sdělil policejní mluvčí Libor Hejtman.

Muž na elektrokoloběžce srazil na cyklostezce u Leštiny ženu na bruslích a zranil ji. Nadýchal 2,5 promile. 23. října 2023
Opilý muž na koloběžce srazil u Leštiny ženu na bruslích. Měl 2,5 promile

Šestatřicetiletý řidič dodávkového vozidla se snažil nehodě zabránit, intenzivně brzdil a vyjel s autem vpravo mimo vozovku. Přesto cyklista narazil do levého předního boku dodávky.

Přes okamžitou první pomoc senior na místě zemřel. Dechová zkouška na alkohol byla u řidiče fiatu negativní.

Elektrokola se ve statistikách nehodovosti objevují stále častěji. Před deseti lety na nich havarovalo jen 22 lidí, v roce 2021, ze kdy pochází poslední statistické údaje, to byl už více než dvacetinásobek.

Nehoda na elektrokole (ilustrační snímek)
Počty nehod kol rostou: Mapa ukazuje, kde jde v ČR cyklistům nejčastěji o zdraví

Problémy s nimi mají hlavně starší lidé, nejčastěji ve věkové skupině 60 až 73 let. „Elektrokola mají dynamičtější rozjezd, vyžadují jiný styl jízdy. K nehodám na nich proto často dochází v případech, kdy chybí patřičné zkušenosti,“ uvádí k tomu Jan Chalas ze společnosti DataFriends, která provozuje web Portál nehod.

Velkou část cyklonehod tvoří ty, kde je viník zároveň jediným poškozeným. Zdaleka nejčastějšími příčinami karambolů, kteří si lidé na bicyklu způsobí sami, jsou nezvládnutí nebo nevěnování se řízení.