Strojvedoucí v úterý dopoledne před stanicí Mohelnice projel návěstidlo se stopkou.

„Návěstidlo bylo v poloze stůj, souprava ho přejela zhruba o padesát metrů. Vlak pak zastavil u nástupiště ve stanici Mohelnice. Vzhledem k tomu, že zde souprava musela zůstat kvůli vyšetření mimořádné události, cestující využili další spoj," uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Věcí se zabývala také Drážní inspekce.

„Riziko střetu s další soupravou zde nebylo, takže se jednalo o méně závažný případ," konstatoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Cestující z rychlíku z Mohelnice odjeli zhruba po deseti minutách.

„Nezaznamenali jsme, že by se něco zvláštního dělo, vlak těsně před stanicí zastavil, ale žádné prudké brzdění. Po malé chvíli se zas rozjel a zůstal stát u perónu. Všichni jsme museli vystoupit. Osobní vlak do Olomouce nám jel naštěstí za chvíli, horší to měli asi lidé, kteří chtěli dojet až do Brna," řekl jeden z cestujících Ivo Bartoška, který v rychlíku cestoval ze Šumperku do Olomouce.

Závažnější případy se už staly

Podobné události se již na železnici v regionu staly, byly ale závažnější.

V prosinci roku 2013 se dva protijedoucí vlaky ocitly na jedné koleji u Postřelmova.

Strojvedoucí jedné soupravy rovněž projel červenou.

I když si chybu hned uvědomil a začal brzdit, protijedoucí soupravu zastavil dispečer ze stanice Šumperk pomocí nouzového tlačítka, takzvaného generálního stopu.

Oba vlaky zastavily na vzdálenost necelých devět set metrů.

Úplně stejný případ se stal na stejném místě také několik měsíců předtím.

V březnu 2014 se na nádraží v Šumperku kvůli nerespektování návěstidla dokonce srazila posunující lokomotiva s motorovou jednotkou Regionova, která přijížděla od Bludova.

V osobním vlaku cestovalo asi dvacet lidí, střet na výhybce se naštěstí obešel bez zranění.