Vlaky se tady znovu rozjely v sobotu po patnácté hodině. „Zaplaveno bylo asi tři sta metrů trati. Museli jsme počkat, až opadne voda. Z kolejiště bylo nutné odstranit nános bahna a zeminy. Na několika místech jsme kvůli dostatečné stabilitě podloží museli dosypávat do kolejiště štěrk, který velký voda odplavila," popsal průběh prací mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Škodu na tomto úseku železničáři odhadují přibližně na dvě stě tisíc korun.

Podstatně déle ale bude trvat oprava kolejí mezi Mikulovicemi a Zlatými Horami a bude také výrazně dražší. „Tento úsek je v podstatně horším stavu. Pracuje tam svah. Škody půjdou řádově do milionů," sdělil Jakub Ptačinský.

Podle předpokladů správce kolejí by se sem měly vlaky vrátit do konce tohoto měsíce. „Nejdříve ale přijdou na řadu zřejmě provizorní opatření a až potom finální oprava trati," doplnil Jakub Ptačinský.

Na místě dokonce pracovali odborníci ze specializované geologické firmy, kteří museli posoudit stabilitu podloží. Proto bude termín opravy tak dlouhý.

Vlaky na regionální trati mezi Mikulovicemi a Zlatými Horami ale jezdí jen o víkendu, takže pro dopravní spojení regionu to není až tak velký problém. České dráhy do té doby v úseku zavedly náhradní autobusovou dopravu.